JÁTÉKRA FEL!

STRUPKA MARGIT: FÖLDRENGÉS

  1. A játék neve, címe: FÖLDRENGÉS
  2. A játék pedagógiai célja: -Új játék tanítása. -Ügyesség, mozgásképesség, koncentrációs készség, fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: – A játék megkezdése előtt fel kell hívni a figyelmet arra, hogy ne lépjenek a karikára, mert úgy megcsúszhatnak, eleshetnek. – Ügyelni kell az ütközések elkerülésére! – Tilos a társak lökdösése!
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Hulahopp karika. (lehet székkel, papírlappal helyettesíteni.)
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: A hulahopp karikák elhelyezése 2 sorban. Kb. 3-4m távolság legyen a két sor között. A gyerekek kihozták a szertárból a hulahopp karikákat. Az utasításaim alapján segítettek azok elhelyezésében is.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terem berendezésében segítenek az irányításomnak megfelelően
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Minden tanulót megkértem, hogy álljon bele egy karikába. Frduljanak a sorok egymással szembe! Elmondtam, hogy egy új játékot játszunk. „Ez a hely, ahol most álltok, a biztonságot jelenti számotokra, ez a menedékhely. Itt megmenekültök minden természeti katasztrófától, vihartól, jégesőtől,tornádótól, és még a földrengéstől is Ezért a játék során arra kell törekedned, hogy mindig eljuss a menedékhelyre. Ezt nem csak te szeretnéd megtenni, hanem a többi menekülő is, így ügyesnek kell lenni, hogy jusson neked hely. Ha már bent van valaki a menedékben azt nem túrhatod ki onnan! Ha nem jutott hely, akkor nem kell kétségbe esned, mert lesz egy másik menekülési lehetőség számodra, amit a játékszabály ismertetésével elmondok.”
  17. A játék menete, játékszabályok: El fogok mesélni egy történetet. Közben én a két sor között fel-alá sétálok. Nagyon kell figyelnetek, mert ha a mesém során azt halljátok, hogy „földrengés”, akkor az egymással szemben állóknak gyorsan helyet kell cserélni, hogy biztonságba kerüljenek, mert ez jelenti e menedékhelyet. Én eközben megpróbálom valakinek a helyét elfoglalni. Ha sikerül, akkor egyvalaki ezért ki fog maradni. Aki kimarad az kerül középre, és neki kell mesélni egy történetet, amibe beleszövi a „földrengés” szót. Így ha a mesélő ügyes lesz, akkor most el tudja foglalni a a menedéket. Aki nem tud helyet foglalni, az marad középen, és folytatja a mesélést. A történet: „Egyik este a tévében néztem a kedvenc filmemet , ami nagyon vidám történetet dolgozott fel. Nagyon jóízűeket nevettem rajta . Jó kedvem lett. Sajnos a film után a híradó következett, ami hamar elvette a kedvemet, mert egy katasztrófáról számolt be, ami arról szólt, hogy Mexikóban földrengés volt.” A JÁTÉKBAN CSAK A LEGELEJÉN VETTEM RÉSZT, UTÁNA KIVETTEM EGY KARIKÁT, ÉS CSAK A GYEREKEK JÁTSZOTTAK.
  18. A játék lezárása: A játékot 10 perc után lezárom.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Aki egyszer sem volt mesélő (szóbeli dicséret). Megdicsérem azokat is, akik izgalmas történetet találtak ki. Érdeklődöm arról, hogy érezték magukat a játék során? Ötletelés: „Hogyan lehetne ezt a játékot másképpen játszani?”
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot úgy is lehet játszani, hogy a középen sétáló mindig ugyanaz a személy marad. Akinek nem jut hely, az kiesik a játékból, és egy karikát elveszünk a sorból. Aki végig benn marad a játékban az a győztes. (lehet 3 fő is)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelemmel kell kísérni a játékvezetőnek, hogy ki lépett előbb a karikába, ki az aki szabálytalankodott, esetleg ha valaki elakad a mesélésben, akkor segíteni kell.
  22. Egyéb/megjegyzés: 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: STRUPKA MARGIT, (strupka.margo@gmail.com)