JÁTÉKRA FEL!

Szekeres Melinda: Babzsák-adogatós

  1. A játék neve, címe: Babzsák-adogatós
  2. A játék pedagógiai célja: az együttműködés megtapasztalása, nonverbális kommunikáció fejlesztése, az együttes tevékenység megtapasztalása,szókincsfejlesztés, szem-kéz koordináció fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: úgy alakítjuk ki a köröket, hogy megfelelő távolságra álljanak egymástól
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: : babzsákok különböző színben (piros, kék, zöld, de lehet más szín is, fő, hogy könnyen meg lehessen különböztetni egymástól
  12. Technikai igény: a játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre
  13. Az előkészítés feladatai: megfelelő helyszín kiválasztása, gyerekek létszámának megállapítása, babzsákok előkészítése, ismert mondóka kiválasztása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: gyerekeket megkérem, hogy hozzanak nekem oda 4 db piros, 4 db kék és 4 db sárga babzsákot
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Köszöntöm a gyerekeket, úgy helyezkedem el, hogy mindenki jól lásson, halljon. Ismertetem a játékszabályokat. figyelmeztetem őket az esetleges veszélyekre.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek kört alkotnak a megadott instrukciók szerint (Ahányat tapsolok, annyian alkossatok egy kört.) Először célszerű nagyobb létszámú körökbe rendeződni. Körönként kiosztok 1-1 piros babzsákot. A megbeszélt mondókára(pl. Két kis kakas összeveszett…) körbe adogatják a babzsákot, akinél az utolsó szótagra a kezébe kerül a babzsák leguggol, feláll, majd folytatódik a játék. Pár kör után adok be még egy piros babzsákot, megszakítás nélkül folytatódik az adogatás. Újabb pár kör után felhívom a figyelmüket, hogy beadok egy sárga babzsákot, amit ellentétes irányba kell adogatni, mint a pirosat. Óvodás korosztálynál lassítunk a mondókán, ezáltal az adogatás tempóján is, hogy könnyebben tudjanak figyelni. Nehezítésképpen alakíthatunk ki kisebb létszámú köröket, ebben az esetben sűrűbben kerül sor a gyerekekre, vagy nagyobb létszámú köröknél több babzsákot alkalmazzunk. Iskolás korosztálynál lehet tovább nehezíteni egy harmadik babzsák bevezetésével. Az első(piros) babzsákot pl balra adogatják körbe, a második (sárga) babzsákot jobbra adogatják, a harmadiknak bevezetett babzsákot (pl kék) dobni kell tetszőleges embernek. Ez már bonyolultabb, fel kell venni a szemkontaktust, és nagyfokú figyelemkoncentrációt igényel. A mondóka végén természetesen ugyanúgy le kell guggolni minden babzsákos embernek.
  18. A játék lezárása: Beállok a körökbe és lassan kivezetem a babzsákokat , mindig 1-et elveszek, míg csak egy piros babzsák marad a körben.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyerekeket, ügyesen játszottak, megkérdezem, hogy érezték magukat közben, hogy tetszett a játék
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell a gyerekek aktivitását, ha sokára kerül sor a gyerekekre, beadok még egy babzsákot, ha alig győzik és felhalmozódnak a babzsákok, kivenni egyet, vagy nagyobb létszámú körökbe rendezni őket.
  22. Egyéb/megjegyzés: Óvodás korosztálynak kétféle babzsákot javasolok, iskolások esetleg felnőttek próbálkozhatnak többféle babzsákkal is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szekeres Melinda