JÁTÉKRA FEL!

Laskodyné Veréb Ágnes: Csalogató

  1. A játék neve, címe: Csalogató
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentráció, gyors reakcióidő, állóképesség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Sima akadálymentes terep biztosítása. Egymásra figyelés fontossága.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Udvari játéknál nem szükséges, de teremben hullahopp karikákra van szükség. A csalogató kivételével minden játékosnak.
  12. Technikai igény: Nincs szükség speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Udvaron köralakítás után, körök megrajzolása, teremben hullahopp karikák kiosztása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Játék előtt közösen döntünk,mekkora kört alakítsunk, és milyen távol álljanak egymástól a fészkek/ karikák/.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék részletes bemutatása, a játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok a fészekben állnak. A kakukk körön kívül sétál, és szeretné megszerezni valakinek a fészkét. Egy tetszőleges játékosnak megkopogtatja a hátát, és azt mondja: Gyere velem! Ezzel kicsalogatja a fészkéből. A kakukk futásnak ered, ha a fészeklakónak sikerül megérintenie a hátát mielőtt elfoglalná a fészkét, akkor visszaállhat, és a kakukk újra csalogatásra indul. Amennyiben a kakukk beér a fészekbe, mielőtt megérintenék, övé a hely, a fészeklakónak kell új fészek után néznie. Szabályok: –Csak a kör körül lehet futni! –Ha hívnak egy fészeklakót rögtön futásnak kell erednie! –A megérintett kakukknak azonnal meg kell állni! –Egy fészekből csak egyszer lehet csalogatni! –Ha valaki elesik, egérutat kell neki adni!
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha a tanulók elfáradtak, vagy megunták a játékot. Optimálisan akkor zárul, ha minden fészeklakót kicsalogattak a helyükről.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Melyik szerepben volt jobb lenni, kakukknak, vagy fészeklakónak? A leggyorsabb tanulók kiemelése, dicsérete.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már jól megy a játék, nehezíthető fél lábas ugrálással, /sánta madár/, vagy páros lábbal ugrálással /kenguru ugrás/.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ügyelni kell a balesetmentes játékra, megcsúszások, egymásnak ütközések elkerülésére.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Laskodyné Veréb Ágnes