JÁTÉKRA FEL!

Barna Renáta: Békák és gólyák

  1. A játék neve, címe: Békák és gólyák
  2. A játék pedagógiai célja: a tanulók fizikai fejlesztése, koordinációs képesség fejlesztése, reakció gyorsaság fejlesztése, utánzó járással
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: szóbeli figyelem felhívás a játék szabályainak ismertetése során
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: kötél, jelölő mez (szükség esetén)
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: termet berendezni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: mezt , kötelet a gyerekek szedik elő a szertárból
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék ismertetése előtt a gyerekeket leültetem török ülésbe, a figyelem megtartása érdekében. Kerettörténet előadása, békák és gólyák kapcsolatának ismertetése. A játékosok kijelölése, békák a menekülők, gólyák a kergetők. Játéktér kihangsúlyozása, ki meddig mehet, ugrálhat.
  17. A játék menete, játékszabályok: a kijelölt terület a békák vize, ahol a kijelölt békák ugrálnak (tanulók békaugrásban menekülnek). A tó partján gólyák portyáznak békákra vadászva. A gólyák (kergető játékosok) egyszerre 3-5 mehetnek be (játékosok számától,játéktér nagyságától függően) óriás járásban , kezükkel csőrt formálva próbálják elkapni a békákat, ellenben a vízben (békák területén) csak 3-5 öt léphetnek 4-6. lépésre ki kell érniük a partra, ha nem ér ki ő maga is békává változik. Az elkapott békákat csak a válluknál vagy annál lentebb szabad érinteni, elkapni. Az a béka akit elkaptak, jelző mezt vesz fel és gólya lesz belőle.
  18. A játék lezárása: ha elkaptak minden játékost (békát ) akkor a gólyák nyertek, ha a békák ügyesen menekültek akkor béka lett a kijelölt gólya játékosokból is, ez esetben a békák nyertek
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérni a győztes tanulót esetleg tanulókat, vagy a nyertes csapatot. Milyen állatokká válnának szívesen, mit éreztek nehéznek a játék során?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: bármilyen más állatok utánzása
  21. A játékvezető speciális feladatai: a játéktér és a játékosok folyamatos figyelése a szabályok betartása és betartatása, folyamatos visszajelzés a játék menetéről, állásáról. Dicséret a motiváltság fenntartása érdekében.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Barna Renáta