JÁTÉKRA FEL!

Keczán Anikó: Fénymásoló

  1. A játék neve, címe: Fénymásoló
  2. A játék pedagógiai célja: Kommunikáció fejlesztés, páros munkában egymásra figyelés fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: előre megrajzolt képek, üres papír, rajzeszközök, mindenkinek szék, rajzolóknak alátét
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: terem berendezése, eszközök előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: terem berendezésben segíthetnek
  16. A játék megnyitása, nyitánya: „Rossz hírem van: elromlott a fénymásoló a tanáriban, de segíthettek nekem most azzal, hogy ti magatok másolatokat készítettek egy rajzról, amire szükségem van.”
  17. A játék menete, játékszabályok: Párokban dolgoztok, egymásnak háttal. Egyikőtök megkapja a rajzot, melyet társának – aki ezt nem látja – „lediktálja”.A rajzoló csak a szóban kapott instrukciók alapján készíti el a képet. Szeretnék minél pontosabb másolatokat kapni! 2×10 perc áll a rendelkezésetekre. A második 10 percben szerepet cseréltek, új rajzot készítetek.
  18. A játék lezárása: Lejárt az idő, hasonlítsátok össze az eredeti rajzokat a munkáitokkal!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Feldolgozás tölcsér módszerrel, saját rajzát mindenki megtarthatja.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Idő csökkentése, rajz nehézségi fokának növelése.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Elakadás, kérdés esetén segítse a munkát.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Keczán Anikó