JÁTÉKRA FEL!

Tompits Krisztina: Jobbra, balra vagy mégse

  1. A játék neve, címe: Jobbra, balra vagy mégse
  2. A játék pedagógiai célja: Játékos keretek között az iskolai tanulmányok elmélyítése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Kellő tér kialakítása.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nincs
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Térrendezés
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevőkkel együtt alakítom ki a játékteret.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekeket megkérem, hogy álljanak elém kettesével. (párok tetszőlegesek) Ezután a tornaórákon alkalmazott módon oldalsó középtartásba teszik a kezüket és a két oszlop eltávolodik egymástól. Megkérem a gyerekeket, hogy olyan távolságra álljanak az előttük állótól, hogy kényelmesen tudjanak ugrani oldalsó irányba. ezután tisztázom velük melyik a jobb illetve a bal oldal, teszünk is néhány bemelegítő ugrást, így én is látom, hogy kellő helyük van. Ezután kezdem ismertetni a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Elmondom a játék nevét. (Mivel nyelvtan órán játszottuk, ezért a helyesírás fejlesztésére szerettem volna használni.) Ha olyan szót hallasz, amit j-vel írnál le, akkor jobbra ugrasz, ha olyan szót mondok, amit ly-vel írnál le akkor balra ugrasz, és ha olyan szót mondok, amiben nincs j beűt akkor nem mozdulsz. Aki rossz felé ugrik, az kiesik. Az a győztes, aki legutoljára benn marad. Szabály még, hogy minden ugrás után vissza kell ugrani az eredeti helyükre a gyerekeknek.
  18. A játék lezárása: A győztest tapssal jutalmaztuk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékot többször meg kellett ismételni, mert a gyerekeknek nagyon tetszett. Bármilyen tantárgyra alkalmazható, ahol szavakat kell tanulni. A nyertest lehet tapssal, vagy piros ponttal, vagy egyéb más módon jutalmazni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bármilyen mozgást bele lehet illeszteni. Kis hely esetén lehet guggolni, vagy karmozgásokkal megoldani.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell a gyerekek mozgását, mivel a vitás esetekben a játékvezető feladata a döntés. Gyors reagálás szükséges.
  22. Egyéb/megjegyzés: nincs
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Tompits Krisztina