JÁTÉKRA FEL!

Kreiszné Szilágyi Tünde: Pókhálós meseszövés

  1. A játék neve, címe: Pókhálós meseszövés
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem, koncentráció, finommotorika, tolerancia, együttműködés, kommunikáció, beszédkedv fejlesztés
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyermekek figyelmének felhívása, hogy a játék során a fonal összegubancolódhat.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Egy gombolyag fonal
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Új kiscsoportosok érkeztek a csoportba, akiknek nem tudjuk a nevét, a jelét. Bemutatkozik a csoport összes tagja, a felnőttek is. Az előkészítés nem közvetlenül a játék előtt történik meg!
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kiszámoló: Ecc-pecc kimehetsz, akire jut a kiszámoló, az kezdi a játékot. Vagyis kezdi a mesét szőni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Keret történet: Egyszer volt, hol nem volt. Volt egyszer egy kicsi pók, akinek nem voltak barátai.Szomorkodott és elindult barátot keresni. Találkozott is egy királylánnyal/ királyfival…. Gurul a gombolyag az első szereplőhöz.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindig annak kell a gombolyagot gurítani, akinek a nevét mondják A,z aki kapja a gombolyagot tovább szövi a mesét, ha nem szólal meg segítünk a gátlásait feloldani. A pókhálónak feszesnek kell lennie és mindig fogni kell a fonalat, mert különben a pók hálója elszakad. Akinél a gombolyag van az beszélhet, ő szövi a mesét, a többiek hallgatják.
  18. A játék lezárása: A kerettörténet végén én az óvodapedagógus kapom meg a gombolyagot és fejezem be a mesét! A mese végén a póknak minden Napsugárcsoportos kisgyermek a barátja lett! Azóta is szövi a hálóját és gurítja a gombolyagját a barátaihoz!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret módszerével: Megköszönöm a mesét! Megköszönöm, hogy meséltek velem! Ha valaki vonakodott és megszólalt külön kiemelem, dicsérem! Megkérdezem, hogy tetszett a játék, és játszunk-e ilyet máskor is?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet variálni a gyermekek jelével, abból szőni mesét. Vagy gyűjtőfogalmakkal, növényekkel, gyümölcsökkel, állatokkal, madarakkal, bútorral, ruhadarabokkal. De lehet ruhaszín szerint választani a mesélőket is!
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ösztönözni azt, aki nem akar megszólalni!!! Figyelmeztetni őket, arra, hogy a pók hálója feszes legyen! Ezzel elterelem a figyelmet arról, hogy beszélni kell, ha hozzá gurul a gombolyag! Figyelni arra, hogy mindenkinél legyen a gombolyag!!!!
  22. Egyéb/megjegyzés: Nincs
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kreiszné Szilágyi Tünde