JÁTÉKRA FEL!

Kovács-Hegedűs Mária: Pohárpiramis

  1. A játék neve, címe: Pohárpiramis
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés, nem verbális kommunikáció fejlesztése, koncentrációfejlesztés, energetizálás
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Legyen elég tér a csapatok mozgásához.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: csapatonként egy befőttes gumi négy zsinórral, hat műanyag pohár
  12. Technikai igény: két pad vagy asztal
  13. Az előkészítés feladatai: a két asztal közti tér kialakítása, a szalagok felkötése a gumira
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: padok együttes elrendezése, esetleg a zsinórok felkötése a gumira
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Négyfős csapatok kialakítása (szimpátiacsoportok vagy célzottan bizonyos diákokat egy csapatba osztani, attól függően, hogy csak a versenyeztetés a cél, vagy az, hogy együtt kelljen dolgozniuk bizonyos embereknek) Bármilyen eredmény létrehozásához, például egy ház felépítéséhez több ember együttes munkája kell. Gyakran szavak nélkül kell megértenünk, megértetnünk magunkat. Ezt próbáljuk most ki.
  17. A játék menete, játékszabályok: A négyfős csapatok kapnak egy-egy gumit, a tagok a rákötött szalagok végét foghatják meg az egyik kezükkel. Az egyik asztalon műanyag poharak vannak szájukkal lefelé. A feladat az, hogy együtt, a gumi segítségével, némán kell a poharakat egyenként a másik asztalra szállítani és ott hat pohárból háromszintes tornyot építeni: 3-2-1 pohár. Ha a pohár leesik, akkor is csak együtt, a gumival, szó nélkül lehet visszahozni a játékba. (Párhuzamosan lehet versenyeztetni vagy lehet mérni az időt.)
  18. A játék lezárása: Két lezárási lehetőség van: vagy a sikeres csapat feladatbefejezése zárja a játékot, vagy akkor van vége, ha mindkét csapat befejezte a feladatot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: helyzettől függően verbális dicséret, taps, édesség…; megbeszélés, hogy mi tetszett, mi nem, mi okozott nehézséget, mire volt jó (ld. táblakép)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nagyobb csoport, lelkesedés esetén egész bajnokságot is lehet szervezni, kieséses alapon; időmérés is lehet az összehasonlítás alapja; ki lehet próbálni több pohárral; új csapatösszeállítás is változtat az élményen
  21. A játékvezető speciális feladatai: Csak figyelni a szabályok betartására, buzdítás.
  22. Egyéb/megjegyzés: Gólyatábor, osztályfőnöki óra, órahelyettesítés alkalmával próbáltam ki, több alkalommal.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kovács-Hegedűs Mária