JÁTÉKRA FEL!

Kiss Tímea: Pas-de-chat (Pá-dö-sá)

  1. A játék neve, címe: Pas-de-chat (Pá-dö-sá)
  2. A játék pedagógiai célja: Egy összeszokott balett csoportnál, a koncentráció, fókuszálás, minden külső tényező kizárása. Valamint a balett gyakorlatok francia neveinek gyakorlása.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét, hogy megfelelő távolságban álljanak egymástól, nehogy a hirtelen mozdulatoknál megüssék egymást és ezt a folyton szűkülő körben is tartsák meg.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs kellék.
  12. Technikai igény: Nincs semmilyen technikai igény.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín biztonságos elrendezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az elpakolásban segíthetnek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kör kialakítása. A játékvezetőnek el kell mondania és mutatnia, hogy melyik szótagra mit kell csinálni. Ismertetnie kell a mozdulatok lehetséges irányait. Ezeket együtt begyakoroltatni egy rövid ideig. A játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető beáll a játékba és onnan irányítja azt. Célszerű megállapodni, hogy mondjuk 2-3 együtt mondás és mutatás után indul a próbajáték. A próbajáték azért szükséges, hogy kiderüljön, egyértelmű és világos volt a játék ismertetése vagy van akinek még esetleg újra el kell mondani. Az éles játéknál már lesznek kiesők, akik a körön kívül, hanggal zavarhatják a még aktív játékosokat. Az ő feladatuk kizökkenteni a játszókat.
  18. A játék lezárása: Kieséses játékról lévén szó, az előzetes megállapodás szerint, akkor van vége a játéknak, ha két játékos marad. Ők ketten kő-papír-olló játékkal döntik le, hogy ki a győztes. A győztes találhatja ki azt az újabb három szótagból álló gyakorlat nevét, amit a következő játékban kell majd mondani.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenki magát értékeli, azt, hogy mennyire tudott a feladatra koncentrálni és mennyire volt kizökkenthető.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A kiesők a további játékok során már nem csak hanggal zavarhatják meg a játékosokat, hanem hozzájuk is érhetnek, de az egyensúlyukból nem billenthetik ki őket.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A mozdulatok és a hangok pontos bemutatása és a kellő együtt gyakorlás.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot nagyon szerették, nagyon jó hangulatuk lett utána, tehát energetizáló játék is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kiss Tímea