JÁTÉKRA FEL!

Kis-Kapin Éva: Aknakereső

  1. A játék neve, címe: Aknakereső
  2. A játék pedagógiai célja: Problémamegoldás, egymásra való odafigyelés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 25 darab papírlap, rongydarab, szőnyegdarab, 1 csengő
  12. Technikai igény: Hely kialakítása, szükséges eszközök beszerzése, ezen kívül más technikai igény nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Nagyobb mozgástér kialakítása, papírlapok földre tétele, 5*5-ös mező kialakítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Padok elpakolása, papírlapok (aknamező) kialakítása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Biztonsági intézkedések megtétele, kerettörténet elmesélése, szabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: : A tanulók felsorakoznak egymás mögött, és az első ember elindul az első sor valamelyik elemén. Ha aknára lépett, csengetek, és a mögötte álló játékos próbálhat átjutni az aknamezőn. Amennyiben az általam kigondolt útvonal első elemére lépett, mehet tovább: lépni csak vízszintesen vagy előre lehet, és csak a közvetlenül mellette álló kockák valamelyikén haladhat tovább. Amennyiben a 2. lépése is jó irányban történt, haladhat tovább, ha nem, ismét csengetek, és egy újabb játékos próbálkozhat az átjutással. Cél, hogy az 5. sor megfelelő elemén kiérjenek az aknamezőből.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha a csapat valamelyik tagja sikerrel átjutott az aknamezőn.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: köszönet, dicséret, a tapasztaltak tudatosítása (mi kellett a sikeres feladatmegoldáshoz, milyen úton jutottak el a célig, mi segítette őket, mire kellet figyelni, hogyan segítették egymást? Milyen módon használható ez a most megszerzett tudás a tanulásuknál? Mi az, amit az elhangzottakból fel tudnak ott is használni?) Hogy vagy? kártyák alapján érzések megjelenítése.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítések: több lépcsőben juthatnak csak el a célig, lehet visszafelé is menni, valamelyik játékosnak bekötni a szemét, társa kíséri; csak távolabbról kap utasítást, merre menjen.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok többszöri elismétlése, tudatosítása (egyszerre kettőt nem léphetnek, visszafelé nem lehet menni, fontos a pontos sorrend.) Fokozatosság elvére figyelni.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kis-Kapin Éva