JÁTÉKRA FEL!

Tóth Klára Kinga: Lúdterelő

  1. A játék neve, címe: Lúdterelő
  2. A játék pedagógiai célja: számok ismerete 6-os számkörben, páros-páratlan számok, számszomszédok
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: játéktábla, dobókocka,gyerekenként 6 db libás kártya
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: padok elrendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: terem elrendezése, eszközök kiosztása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: találós kérdés libáról Két lábon totyogó párna, tömik, hogy hízzon a mája. Matyi róla kapta a nevét, Márton süt belőle pecsenyét.
  17. A játék menete, játékszabályok: Játéktábla 6 részre felosztva. A részek 1-6 ig számozva. Minden játékos kap 6 db ludas kártyát. Sorba dobnak a kockával. Amelyik számot dobta, arra a helyre teszi le a lúdját, de csak ha a mező szabad. Amennyiben foglalt, nem leteszi, hanem felveszi az ott levő kártyát. Ha 6-ost dob, bármelyik helyre leteheti a ludat. Még foglalt négyzetbe is. Az győz, aki elsőként rakta le az összes lúdját.
  18. A játék lezárása: az nyeri a játékot, aki elsőként szabadul meg az összes kártyától.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Bizalom jutalmazás. Egy győzelem 1 pont.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha páratlan számot dob, a egyes nagyobb számszomszédra kell letenni a kártyát. Ha párosat, akkor az egyes kisebbre.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nem nevetik ki, aki gyakran vesz fel ludat. Illetve aki az utolsó lesz.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóth Klára Kinga