JÁTÉKRA FEL!

Bíróné Bereczki Andrea Mária: Vadászok és nyulak

  1. A játék neve, címe: Vadászok és nyulak
  2. A játék pedagógiai célja: Állóképesség fejlesztése valamint a taktikai képesség fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Csak a lábra ért találatok érnek és csak puha labdával játsszuk. Futás közben fokozottan Ügyeljenek egymás testi épségére( koccanások, ütközések elkerülése). A játék hevében ügyelni kell, hogy a lábak között guruló labdára futás közben nehogy rálépjenek.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 1-2 szivacslabda( kézilabda méretű)a labdák számát növelhetjük, olyan mértékben, ahogy a vadászok számát növeljük, minden nyúlnak egy-egy szalag, 2-3 bója
  12. Technikai igény: Nincsen szükség semmilyen technikai eszközre.
  13. Az előkészítés feladatai: A játéktér kijelölése,bóják elhelyezése, vadászok kiválasztása, nyulaknak a szalagok kiosztása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A csoport felosztása vadászokra és nyulakra, pálya kijelölése közösen
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A nyulak a bordásfal előtt helyezkednek el, a vadászok szétszóródva a terem felső térfelén az alap-és a középvonal között. A vadászok mögött vannak a megkerülendő bóják.
  17. A játék menete, játékszabályok: Testnevelés órai variációk Jól hallható jelre a nyulak futni kezdenek és megpróbálják a szemben lévő bójákat megkerülni úgy, hogy a vadászok közben ne találják el őt labdával. Az a nyúl, amelyiket nem találták el, a bordásfal legalsó fokára kötheti a szalagját. Minden további menetben, amikor nem találják el, akkor eggyel feljebb kerülhet a bordásfalon a szalagja. Ha eltalálták, akkor a szalag marad azon a fokon ahol volt az előző futás végén. A következő jelre indul az újabb „vadászat”.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha 5 szalag a legfelső fokra kerül. Ekkor az a cél, hogy minél rövidebb idő alatt kerüljenek fel a szalagok. Akiké először felkerült pl. azok lesznek a következő menetben a vadászok. A játékot vezethetjük úgy, hogy 10 futam alatt kinek, hol lesz a szalagja. Azok nyernek akiknek a legmagasabban van a szalagjuk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minden játékost megdicsérek. Megbeszéljük kinek mi tetszett a játékban. Van-e ötlet, hogy legközelebb mit változtassunk rajta ( több labda, messzebb legyen a megkerülendő bója stb.)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Tábori variáció A játék menete ugyanaz, csak az értékeléskor egy nagy boton, fatörzsön annyi rovást ejtünk ahány nyulat nem találtak el a vadászok. Ekkor az a cél, hogy minél előbb elérjenek a nyulak 30-40 rovást.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell, hogy a vadászok csak a lábra lőhetnek. Sokszor kell megerősíteni a találatokat illetve érvényteleníteni.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon szeretik ezt a játékot, mert változatos, gyors. Már játszottuk több labdával is, úgy is nagyon érdekes volt!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bíróné Bereczki Andrea Mária