JÁTÉKRA FEL!

Kovács Erzsébet: Jön a vihar

  1. A játék neve, címe: Jön a vihar
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem, hallás, koncentráció, türelem, és a szabálytudat fejlesztése. Testi nevelés, és a vidám hangulat megteremtése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Akadálymentesítés, és a játékosok figyelmének felhívása, hogy játék közben figyeljenek egymásra is.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Összeütögethető tárgyak / pl. 2 ritmusbot, 2 kavics/.
  12. Technikai igény: A Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A játék helyszínének akadálymentesítése, ritmus botok előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek előkészíteni a helyet / játékelrakás, teremrendezés stb./
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Gyerekek, közeledik a vihar. Megmenekülhettek, ha eléritek a menedéket, ami a terem másik végén van.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek a terem egyik szélén felsorakoznak. A játékvezető a hátuk mögött jelzi a vihar közeledtét a két ritmusbot /fadarab, kavics/ összeütögetésével. A gyerekek hazasietnek a terem másik végébe kijelölt helyre csendben lépegetve, hogy meghallják a jelzést. Ha az abbamarad mozdulatlanul megállnak, ha újra meghallják a jelet, akkor újra elindulnak.
  18. A játék lezárása: Aki a célba érkezett, az megmenekült a vihar elől.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, akik nem tévesztettek, figyelmesek voltak, és betartották a szabályt. Megköszönöm a részvételt, megkérdezem, hogy hogyan érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Aki téveszt, és nem áll meg azonnal, vagy nem indul azonnal, az kiesik a játékból.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A ritmusbot összeütögetése közben figyelni kell, hogy ki az, aki nem indul, ill. nem áll meg időben, őket figyelmeztetni kell, hogy kiestek.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a gyerekek szeretik ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/folderview?id=0B0ThfuCFvmXWUEUwbnRwclJpMTA&usp=sharing
  24. A Játékot lejegyezte: Kovács Erzsébet