JÁTÉKRA FEL!

Hirmann Judit: Tapsfordító

  1. A játék neve, címe: Tapsfordító
  2. A játék pedagógiai célja: koncentráció fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem szükséges.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A terem átrendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: térfelszabadítás, asztalok félretolása, székek elhelyezése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék szabályainak ismertetése A játékkör kialakítása, álló helyzetből indulnak, aki kiesik leül a mögötte álló székre
  17. A játék menete, játékszabályok: Ütemes tapsolással indul a játék, hogy felvegyék a ritmust, majd „körbetapsolással” folytatódik, ugyanabban az ütemben. Mindenki egyet tapsol, jobbra indul, míg körbe nem ér. Ha valaki kettőt tapsol, balra fordul a tapsolás sora. Aki elvéti a ritmust, vagy rosszkor tapsol kiesik a játékból. 1 próbakör a szabályok pontosítására.
  18. A játék lezárása: A játékban 2 győztes marad.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megéljenezték és megtapsolták a győzteseket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mivel 26 gyerekkel játszottuk a játékot, két csoportot alakítottunk az első kör után. Amikor már a két körben kiestek kb.7-en, ők újabb kört alakíthattak, s újra kezdhették a játékot. Így a végére 3 pár lett a győztes, akik „megvívtak” egymással, és így maradt a végére 1 abszolút győztes pár.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell, hogy a játék üteme megmaradjon, szívesen segítenek egymásnak, elnézik az ütemkimaradást.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hirmann Judit