JÁTÉKRA FEL!

Ágnes Simonné Lichy: Tenyércsapkodós

  1. A játék neve, címe: Tenyércsapkodós
  2. A játék pedagógiai célja: Egymásra való figyelés fejlesztése. Koncentráció, tér, irányok fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincsenek.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény: Asztal, székek.
  13. Az előkészítés feladatai: Nem igényel.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Körbeülünk egy asztalt s karunkat mindkét oldalon az asztalra fektetjük úgy, hogy az keresztezze a szomszéd karját. Mindkét tenyerünk az asztalon fekszik.
  17. A játék menete, játékszabályok: A kezdő játékos elindít a tenyere egyszeri lecsapásával egy láncot, amelyben az egymást követő tenyerek, egymás után sorban megcsapják az asztalt. Nagyon kell figyelni, hogy úgy csapkodják az asztalt, ahogyan a tenyerek sorban vannak egymás mellett, s ne ahogyan a játékosok ülnek egymás mellett. Ha többször végigment a kör, s mindenkinek megy a csapkodás sorban, akkor lehet izgalmasabbá tenni a játékot. Nem kell a soron lévő tenyérnek egyet csapni, lehet kettőt csapni, csak akkor megfordul a kör. Tehát ha valaki kettőt csap le a tenyerével, a lecsapások iránya megváltozik. Ha valaki ront, az egyik keze kiesik a játékból (Kihúzza a láncból.)
  18. A játék lezárása: Addig lehet játszani, amíg egy vagy kettő tenyér marad az asztalon.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győzteseknek nagy taps jár, ha még nem fáj a tenyerük a csapkodásoktól.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ágnes Simonné Lichy