JÁTÉKRA FEL!

Váradi Ferencné: Pilóta játék

  1. A játék neve, címe: Pilóta játék
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem, együttműködés fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megbeszéljük, hogy amikor futásra kerül a sor, melyik irányba fussanak és kerüljék az ütközést.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 3 kisebb labda /teniszlabda méret/, lehet különböző színű
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín átrendezése úgy, hogy körben ülve és a kör körül futva biztonságos legyen.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Helyszín rendezése, esetleg szám- vagy névtáblák olvasható elkészítése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Rövid beszélgetés a pilótákról, a repülőgépek irányításáról.
  17. A játék menete, játékszabályok: Alakíts ki egy akkora szabad és biztonságos teret, amely megfelelő a csoportnak egy kör alakításához. Körbe üljenek le, akik játszani szeretnének. Ők a pilóták. Feladatuk, hogy a repülőket /teniszlabdák/ juttassák el egyik repülőtérről a másikra. Csak gurítani szabad a labdákat és mielőtt elgurítanák meg kell mondani honnan /Julcsitól/ hová /Zolihoz/. Először próbáljuk ki egy labdával. Mielőtt a második és a harmadik gépmadár/ 2. és a 3. labda/ elkezdené útját, meg kell beszélni, hogy a repülők nem ütközhetnek. Ha ez mégis bekövetkezik, a hibás pilótának ki kell állni és futnia kell egy kört /továbbképzésre kell mennie/, majd folytathatja a játékot.
  18. A játék lezárása: A figyelem, érdeklődés lankadásakor a játékvezető vet véget a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérjük a játékosokat, megbeszéljük, milyen pilótának lenni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítés: A repülőterek neveit ráírhatjuk névjegykártyára /London, Párizs /így nem a gyerekek neveit kell bemondani. Tovább nehezíthetjük, ha ezt meg kell jegyezni /ezt kisebb csoportnál lehet/. Másik nehézségi szint lehet, ha a pilóták számot kapnak. Ekkor belép a játékba egy légiirányító. Az irányító azt mondja, pl. 12 akkor a gép ahhoz a reptérhez mehet, amelyik az indító és fogadó játékos számából vagy összeadással, vagy kivonással a 12-tőt adja. / 5 + 7, 15 – 3 stb. / Nem gond, ha a fogadó játékoshoz több „gép” is érkezik, csak ne ütközzenek össze! Lehet több irányító is, így nemcsak a repülők fognak pörögni, hanem az észkerekek is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fokozatosan kell ismertetni a játékot. Először próbajátékkal indítjuk el a nagy kalandot.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékot egy gyógypedagógiai intézmény első osztályosaival játszottam. Nagyon élvezték, folytatása következik. A fotókat mailen küldöm.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Váradi Ferencné, (varadine.andrea@gmail.com)