JÁTÉKRA FEL!

Dalosné Kovács Györgyi: Csináld így, csináld az ellentettjét!

  1. A játék neve, címe: Csináld így, csináld az ellentettjét!
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentráció, memória, gyorsaság fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Helyszín felmérése, lehető legbiztonságosabbá alakítása. Székek fal mellé pakolása.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: kötél
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Teremben biztosítani a megfelelő helyszínt. Székek elpakolása a fal mellé.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Néptánc szakkör előtt egy játékkal ráhangolódunk a közös táncolásra, amihez egy kötelet hoztam.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki fogja meg a kötelet két kézzel, és alakítsátok ki belőle a lehető legnagyobb kört a földre helyezve. Ezután mindenki helyezkedjen a kötélen belül és tapsszóra mindenki álljon a kötélre két lábbal úgy, hogy egyforma távolságra legyetek egymástól a kötélen, arccal befelé nézzetek.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenkinek az adott utasítást a lehető leggyorsabban meg kell csinálni. Ilyen utasítások lesznek: Ugorj be (kötélről páros lábbal befelé ugorjatok) Ugorj ki (kötélről páros lábbal kifelé ugorjatok) Ugorj rá (kötélre kell ráugrani páros lábbal) Állj lábujjhegyre Guggolj le Balra át Jobbra át Balra csárdás Jobbra csárdás Vigyázzatok, mert egyre gyorsabban mondom az utasításokat. Ez már jól megy akkor most elrepülünk egy olyan földre, ahol mindent pont fordítva csinálnak a gyerekek. Vagyis ha azt mondom ugorj be, akkor pont az ellenkezőjét kell csinálnotok, kifelé kell ugrani a kötélről! Ha azt mondom guggolj le, lábujjhegyre kell állnotok. Ha azt mondom balra át, akkor jobbra át lesz a cselekvés Egyedül amikor azt mondom, hogy ugorj rá, akkor nem kell mást csinálnotok, csak a kötélre ugrani! Vagyis az instrukciókat rögtön át kell fordítanotok a fejetekben. Balra csárdásnál, jobbra csárdást kell csinálni. Minden egyes cselekvésnek az ellentettjét kell végrehajtanotok!Először még lassan mondom, azután egyre gyorsabban. Aki nem a fordítottját csinálja az kiesik a játékból, és két lépést hátra lépve ő is csinálhatja a cselekvéseket. A kötél mentén csak a játékban lévő játékosok tartózkodnak.
  18. A játék lezárása: A játék lezárása képpen végig kell menni a kötélen úgy, hogy fogjátok egymás kezét, és a kötélről nem lehet lelépni egyik lábaddal sem! Ahonnan elindultál oda kell megérkezni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ki hogy érezte magát? Milyen érzéseid, nehézségeid voltak a játék kapcsán? Melyik pillanat volt számodra a legjobb? Magamnak is levonom a tanulságokat, hogy legközelebb még jobb legyen a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehetőség, hogy a kiesett játékos megtéveszti a cselekvéseivel a többieket, illetve más cselekvéseket betenni a játékba. Nem a tanár adja az utasításokat, hanem valamelyik gyerek.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érthetően elmondani a játék menetét, szabályokat. Figyelni és megadni a választási lehetőséget,hogy mindenki részt akar e venni a játékban. Felmérni az adott csoport lelki, érzelmi állapotát. Játék balesetveszélyeire figyelni!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dalosné Kovács Györgyi