JÁTÉKRA FEL!

Dénesné Cserbán Katalin: A kotló és a róka

  1. A játék neve, címe: A kotló és a róka
  2. A játék pedagógiai célja: Szoros együttműködés, téri tájékozódás fejlesztése, mozgásérzékelés,
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A tornateremben a biztonságos tér kijelölése. Felhívni a gyerekek figyelmét az együttmozgásra, a kotló mozgásának lekövetésére.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: színes mezek
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: a játéktér kijelölése, színes mezek
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék átalakítása a tanulók fantáziája szerint
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az éhes róka csirkéket szeretne vacsorára. Nem lesz egyszerű a dolga, mert a kotló védelmezi a csirkéit. A háta mögé tereli a csibéket, hogy a róka mindig csak egyet lásson belőlük.
  17. A játék menete, játékszabályok: A kijelölt kotló mögé felsorakoznak a csibék és megfogják az előtte lévő tanuló vállát. A kotlóval szemben 4-5 lépésre a róka áll. Jelre a róka megpróbálja az oszlop végén lévő csirkét megfogni, amit a kotló oldalra és hátra történő mozgással, kiterjesztett szárnyakkal próbál megakadályozni. Ha a sikerül a hátsó csibét megfogni, helyet cserél a kotlóval, a régi kotló az új kotló mögé áll, megfogott csirkéből róka lesz. Ha nem sikerül meghatározott időben megfogni a hátsó csirkét, új szereplőket választunk. Játékszabályok a kotló széttárt karokkal is mozoghat a róka tetszőleges irányban mozoghat ha a csirkék elengedik a vállfogást, akkor úgy kell tekinteni, mintha a róka megfogta volna a csirkét.
  18. A játék lezárása: Győztesek azok a tanulók, akik a rókák szerepében meg tudták fogni a leghátsó csirkéket. Az a kotló,akinek sikerült megvédenie a hátsó csirkét.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékvezető lehet vagy ő kezdheti a játékot. A Játékban szereplők pedig többszöri eljátszás után választhatnak maguknak különböző állatnevet.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Osztály létszámmal is játszható (különböző színű mezekkel) csoportokban, ennek azaz érdekessége, hogy a kijelölt rókák a másik csoport csibéit is megfoghatják. Meghatározott időn belül. Az a győztes róka, aki több csibét tudott elkapni, és az a győztes kotló, aki több csibét tudott megtartani. Vadállatok nevével is lehet folytatni a játékot. Pl: sas-kacsa, farkas-nyúl Ebben a játékban a zsákmány megszerzése a cél. A játék lehetséges nevei: Farkas és a nyúl Medve és a szarvas
  21. A játékvezető speciális feladatai: a játékszabályok pontos ismertetése az idő behatárolása és betartása
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dénesné Cserbán Katalin