JÁTÉKRA FEL!

Pándi Zsuzsanna: A kalóz kincse

  1. A játék neve, címe: A kalóz kincse
  2. A játék pedagógiai célja: Önuralomra, önfegyelemre nevelő játék. A test mozgásának kontrollálása a legfőbb cél.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem igényel biztonsági intézkedést
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: kincsesláda
  12. Technikai igény: nagy tér
  13. Az előkészítés feladatai: A szabályok tudatosítása. Ha teremben játszanánk, megfelelő méretű tér biztosítása, hogy a játszók kényelmesen elférjenek.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: nem szükséges
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az öreg kalóz egy barlangba rejtette zsákmányolt kincsét. A barlang bejárata előtt sétál fel és alá. Sokan szeretnék megszerezni a kincset (kincsvadászok). A kalózunk elég öreg csak a mozgó alakokat ismeri fel.
  17. A játék menete, játékszabályok: A kalóz sétál a barlang előtt. (téglalap alakú tér egyik rövidebb oldalán) A másik rövid oldal mentén felsorakozott csoporttal szemben. A háta mögé helyezzük a kincsesládát, ezt kell megszerezni. Az őr háttal a csoportnak a következő szöveget mondja: kalózkincse egy, kettő, három. Amikor a kincs felé fordul a gyerekek megpróbálhatják megközelíteni őt (vagyis a kincset), ki-ki a maga módján: futva, nagy léptekkel… Akit azonban a hátraforduló kalóz mozogni lát, az visszakerül az alapvonalra. Aki elsőnek kaparintja meg a kincset, az lesz a következő öreg kalóz.
  18. A játék lezárása: Aki elsőként a kincshez ér, hogy az öreg kalóz nem veszi észre, ő vigyázhat a következő játékban a ládára.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén kikérem a gyerekek véleményét, miért tetszett, vagy nem tetszett a játék. Ők hogyan alakítanák át, hogy még izgalmasabb legyen. A játék többször is játszható. A legnagyobb jutalom, ha mindenki kipróbálhatja magát az öreg kalóz szerepében is.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: lehet párosával, mintha sziámi ikrek lennének (összenőhetnek a fejüknél karjuknál …) lehet választani segítőket a kalózhoz, (sziget szellemei) aki zavarhatják a kincsvadászokat, de nem lehet megérinteni őket
  21. A játékvezető speciális feladatai: A gyerekek nehezen viselik a vereséget, nehezen látják be a leleplezést. Hajlamosak egymást csalással vádolni.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pándi Zsuzsanna