JÁTÉKRA FEL!

Karácsonyné Lázár Eszter: Kaszinó

  1. A játék neve, címe: Kaszinó
  2. A játék pedagógiai célja: Az angol órán tanult szavak, kifejezések, nyelvtan, stb alkalmazása, ismétlése csoportban
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Jól kiszellőztetett terem, nyugodt környezet
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Tábla vagy nagyobb karton, íróeszköz, esetleg zsetonok a tétekhez, óra vagy stopper az időméréshez.
  12. Technikai igény: Hely a csoportok leültetéséhez, lehetőség a megjátszott összegek nyilvántartására, időmérő. Ha a szövegértést gyakoroljuk, akkor CD lejátszó vagy videó, vagy számítógép, okostábla, kivetítő.
  13. Az előkészítés feladatai: Át kell gondolnom, mit akarok gyakoroltatni, fejleszteni. Előzetesen meg kell alkotnom a kérdéseket, a feladatokat. A csoportoknak megfelelő ülőhelyről gondoskodok.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Előzetesen lehet csoportokat alkotni, eldönteni, ki kezdje a játékot. (Pl. kő, papír, olló/ pénzérme, stb) Felírjuk a táblára a csoportok neveit, a kezdő összegeket a játékhoz, a fordulók számát.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Megnyitottam a játék kaszinómat, ahol pénzt lehet nyerni jótékony célokra. Mire fordítanátok a nyereményeteket? (Környezetvédelem, kórházak segítése, állatmenhelyek támogatása, stb.)
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden csoportnak van 100 angol fontja (angol órán vagyunk), ebből tud gazdálkodni. Ebből tud tétet feltenni. A feltett pénzt duplán nyeri meg, ha jól válaszol a kérdésemre. Így tudja gyarapítani a vagyonát. Ha viszont nem tudja a választ, vagy rosszul válaszol, a feltett pénzt is elveszíti. Minden csapatnak fél perce van kitalálni a választ. Közösen gondolkodjatok, a végén egy választott képviselő adja meg a választ. 5 fordulós a játék, a végén az a csapat győz, amelyiknek több pénze lesz.
  18. A játék lezárása: A végén összeszámoljuk minden csapat nyereményét, megállapítjuk a győzteseket. A győztesek eldöntik, milyen jótékony célra fordítanák képzeletbeli nyereményüket.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztesek jutalmat is kaphatnak, életkortól függően. (cukor, piros pont, plusz, stb) Kiemelem a csoportmunka eredményességét, a legtöbb jó választ adott tanulókat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egyik lehetséges variáció, amikor a másik csapat elrabolhatja a feltett összeget, ha fél perc múlva sincs a csapatnak megoldása.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető a bankos, ő jegyzi le a feltett és nyert vagy vesztett összegeket, irányítja a csapatokat, a végén eredményt hirdet.
  22. Egyéb/megjegyzés: Könnyen és bármikor használható gyakorlásra, nem igényel nagy előkészületet.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Karácsonyné Lázár Eszter