JÁTÉKRA FEL!

Juhász Ferencné: Kincsgyűjtő kalózok

  1. A játék neve, címe: Kincsgyűjtő kalózok
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés, gyorsaság és ügyesség fejlesztése. Együttműködési képesség fejlesztése. Koncentráció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A kincsgyűjtő ládika papírdoboz, vagy műanyag doboz legyen, de mindenképpen olyan, amivel a gyerekek a kezüket nem tudják megsérteni, amikor beleteszik a kincset.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Két különböző színű kártyalap(piros-zöld), plüss figura, dió (alufóliába csomagolva), ládika, asztal.
  12. Technikai igény: A játék során a tanulók hátratett kézzel kell hogy álljanak és a kincset hátratett kézzel adhatják tovább egymásnak.
  13. Az előkészítés feladatai: A játéktér végén padon el kell helyezni a ládikát és a plüss figurát. A diókat alufóliába kell csomagolni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Elhelyezhetik tanítói segítséggel a padot, önállóan pedig a ládikát és a plüssfigurát. Becsomagolhatják a diókat alufóliába.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Gyerekek! Kincsgyűjtős játékot fogunk játszani. Ti lesztek a kincsgyűjtő kalózok, akik elindulnak kincset gyűjteni. Ahhoz, hogy a ládikában nagyon sok ezüst összegyűljön közösen kell megdolgozni. A tanulók közül kiválasztok kettőt, ők lesznek a kalózkapitányok. Választanak maguk mellé azonos számú társat.(Az én játékomban 6-6 tanuló vett részt.)Ők mindnyájan kalózok, akik elindulnak kincset gyűjteni.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek egymás mellé állnak, egymással szemben , mindkét kezük hátra téve. A két első a kalózkapitány, akik hátratett kezükben már ott tartják a kincset (alufóliába csomagolt dió). A játékvezető kezében tart két kártyalapot (piros,zöld). Ha a két lap közül a pirosat mutatja, akkor még nem indulhat a kincsgyűjtés. Ha a zöldet mutatja fel, a diákok a hátuk mögött adják tovább a kalózkapitánytól kapott kincset. Ha valaki leejti, annak kell felvennie és onnan folytathatja az adogatást. Az utolsó kiskalóz beleteszi a sorok végén, egy asztalon található kincsesládába és magasba emeli a láda mellett lévő kalózkabalát. (plüss )Fontos: Előbb kell a kincset a ládába tenni és csak utána emelheti fel a kabalát . Amelyik csapatnak előbb sikerül a kincset a ládába tenni és a kabalafigurát a magasba emelni az nyerte a játékot. Ebben az esetben a csapat utolsó tagja előre jön, ő lesz most a kapitány, a többiek arrébb lépnek egy lépést. Az a kalózcsapat nyeri a játékot, amelyiknél az első kalózkapitány újra előre kerül.
  18. A játék lezárása: Az a kalózcsapat nyeri a játékot, amelyiknél az első kalózkapitány újra előre kerül.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes csapat dicséretet kap.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Olyan variáció is lehetséges, hogy a két csapatnak külön ládikóba kell a kincset gyűjteni. Ebben az esetben adott számú kincset adogatnak a tanulók, megállás nélkül. Az a csapat nyer, amelyiknek az adott számú kincs hamarabb a ládikójába kerül és felemeli a kalózcsapat kabaláját.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Juhász Ferencné