JÁTÉKRA FEL!

Kovács Magdolna: A Vándor

  1. A játék neve, címe: A Vándor
  2. A játék pedagógiai célja: Játékos ismerkedése, közös élményszerzés.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 30+
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Válassz egy önként jelentkezőt, ő lesz a Vándor. Kérd meg a résztvevőket, hogy az adott területen hármasával szabadon helyezkedjenek el, ezután ketten a fejük fölött tegyék össze a tenyerüket és alkossanak házat, harmadik társuk pedig álljon be a házba lakónak.
  17. A játék menete, játékszabályok: A vándor kiáll a pálya meghatározott pontjára és három vezényszó közül választhat: lakó, ház, földrengés. Ha azt mondja, lakó, akkor a házban álló lakóknak kell másik házba szaladni, miközben a vándor is beszalad egy házba, és új vándorunk lesz. Ha azt mondja, ház, akkor a lakók maradnak a helyükön a házak szétválnak és lakók fölött új házak épülnek, miközben a vándor is összekapaszkodik egy társával, és ismét új vándorunk lesz. Ha azt mondja, földrengés, akkor mindenki szalad és új házak és új lakók jönnek létre.
  18. A játék lezárása: A játék végén tapsolják meg egymást.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Elérni, hogy mindenki hallja a vándor által mondott vezényszót.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Kovács Magdolna, (kovacs.magdolna@mac.com)