JÁTÉKRA FEL!

Pallagi Csilla: Bumm újratöltve

  1. A játék neve, címe: Bumm újratöltve
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők ráhangolása egy foglalkozásra, egy tanítási óra nyitására vagy éppen lezárására (a tanultak ismétlésére) is alkalmas.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Nincs
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: –
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A résztvevők alkossanak egy kört. Képzeljék el, hogy a vadnyugaton vagyunk, ahol az marad életben, aki hamarabb elsüti a fegyverét.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető a kör közepén áll, a „bumm” szóra rámutat a körben valakire. Akire rámutat, annak le kell guggolnia, a mellette állóknak viszont egyszerre egymásra kell mutatniuk kezükből pisztolyt formálva és azt kell mondaniuk, „bumm”. Egy két kör lejátszása után jöhet a következő szint. A játékvezető rámutat egy játékosra, de a bumm szó helyett, azt mondja, hogy szín/fiúnév/tantárgy/stb. Az állva maradó két játékosnak egyszerre mondania kell egy-egy színt/nevet/tantárgyat/stb. A következő szint a tantárgyhoz kötődő kérdés/kategória kérése.
  18. A játék lezárása: Lehet kiesésre is játszani, a lassabb, vagy csendben maradó játékos kiesik a játékból, leguggolva/leülve várja a játék végét, amelynek végül két játékosa fog játékban maradni, őket versenyeztetve lehet eldönteni ki nyerte a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérni a játékosokat, megköszönni a játékban való részvételt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A kieső játékosok a körben maradókat zavarva nehezítik a játékosok dolgát.
  21. A játékvezető speciális feladatai: figyelni arra, hogy ne legyen túl nagy hangzavar és érthető legyen a kérdés és a felelet
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pallagi Csilla