JÁTÉKRA FEL!

Vucsicsné Kanyó Magdolna: Vakond

  1. A játék neve, címe: : Vakond
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők szórakoztatása, reakciógyorsaság fejlesztése, együttműködés
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ha teremben tartjuk a foglalkozást, a székeket, asztalokat toljuk a fal mellé. Szabadtéren fűben is játszható, ekkor vizsgáljuk előtte át a terepet: csak egyenletes, tiszta helyen játsszunk!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 1 db kindertojás belső , vagy valami könnyen felkapható hengeres tárgy
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Ki kell jelölni a csapatok első emberének helyét, valamint e két vonal közé kell elhelyezni a kindertojás belsőt. Teremben ezt krétával tehetjük meg, fűben egy-egy szalag, ugrálókötél megfelelő.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ha tanterem a helyszín, meg lehe a játékosokat kérni, hogy segítsenek a padokat, székeket a terem szélére tolni, hogy megfelelő hely legyen a játékhoz.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Biztosan tudjátok, hogy a vakond a föld alatti járatokban él, ott szedi össze a táplálékát. Szereti a gilisztát, a pajort, a lótücsköt. Most belőletek is lehet vakond-persze csak játékból. Két vakond összetalálkozott egy alagútban, mindegyik magának szeretné megszerezni a finom csemegét. Lássuk, ki lesz az ügyesebb!
  17. A játék menete, játékszabályok: Két egyforma létszámú csapatot alakítunk. A csapatok első embere a kijelölt vonalhoz áll, a többiek mögé sorakoznak széles terpeszállásba. A kindertojás belső az első emberektől fél-fél m-re, középen van. (ez a zsákmány) Az utolsó embernek kell a terpeszalagútban minél gyorsabban átmászni úgy, hogy meg tudja elsőként szerezni a "pajort". A játékvezető indítja a játékot úgy, hogy különböző állatneveket mond. Csak akkor szabad elindulni a mászással, ha olyan állatot mond, ami valóban a vakond föld alatti tápláléka lehet. Giliszta, pajor, lótücsök. A tréfa kedvéért és az izgalom fokozása érdekében mondjunk tehát ilyeneket is. Pl. zebra, gólya stb. Legfeljebb kétszer mondjunk rosszat, harmadikra induljon a játék! Az a csapat kapja a pontot, amelyiknek a játékosa előbb szerzi meg a "zsákmányt".
  18. A játék lezárása: A játék addig tart, amíg mindenki sorra nem kerül, tehát mindenki nem mászott egyszer. Ha a csapatok létszáma alacsony, játszhatunk visszavágót is.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A pontokat összesítjük, győztest hirdetünk. Mindenkit megdicsérünk. Megkérdezhetjük a résztvevőktől, tetszett-e nekik a játék?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Variálhatjuk úgy is, hogy a játékvezető mondhatja azt is, hogy: vakondtúrás. Ekkor a csapatoknak össze kell egymással szorosan kapaszkodni úgy, hogy kezüket a magasba emelik. (mint egy vakondtúrás). Lehet még azt is mondani, hogy: földomlás! Ekkor a játékosoknak le kell guggolni. Ezután aztán izgalmas, ha a játékvezető pl. gilisztát kiált, mert az a csapat lesz előnyben, aki ebből a helyzetből hamarabb tud átrendeződni terpeszalagútba.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékvezető hívja fel a játékosok figyelmét a lehetséges baleseti helyzetre: egymástól olyan távolságra álljanak, hogy az egyensúlyukat ne veszélyeztessék. Az esetleges elesés magával ránthatja a többieket is, illetve az "alagútban" lévő játékosnak sérülést okozhatnának.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vucsicsné Kanyó Magdolna