JÁTÉKRA FEL!

Brasnyó Krisztina: Ringó rabló

  1. A játék neve, címe: Ringó rabló
  2. A játék pedagógiai célja: A játék célja az állóképesség növelése, ügyesség fejlesztése és a párban/csapatban való munka fejlesztése.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy helyváltoztatáskor/futáskor figyeljenek egymásra!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: megkülönböztető szalagok (2-4 db,attól függ hány rendőrt jelölünk ki)
  12. Technikai igény: A Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Nem kell előkészíteni semmit sem, a szalagokon kívül.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: : Nem kell különösebb előkészület, ha kényelmes öltözékben vannak (mi testnevelés óra előtt át szoktunk öltözni.)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt játszottunk egy egyszerű 2perces fogót, amit úgy alakítottam át,hogy a fogó a rendőr,a menekülő játékosok pedig a rablók (a fogónak 2 percen belül minél több menekülőt/rablót kell megfogni, akiknek a megfogás után a kijelölt helyre/börtönbe kell menni). Elmondom a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körém állnak és úgy beszéljük meg a játékszabályokat. (Kijelölök két rendőrt –ők kapják a szalagokat. A többi gyerek lesz a rabló. A rendőröknek kijelölünk egy helyet-pl. a terem sarka,vagy a pálya közepe stb- ahonnét indulnak és ahova kell, hogy beérkezzenek a rablókkal. A rendőröknek kézen fogva –mint a láncfogónál- kell megfogni a menekülőket/rablókat. Ha megfogtak egy rablót, akkor úgy kell bevinni a börtönbe, hogy az egyikük a kezét, a másik a lábát fogja – mint egy zsákot. Ha bevitték, akkor indulhat újból a hajsza. Nehezíteni lehet, ha egyszerre több rendőrpárt jelölünk ki, mindegyiknek más és más helyet jelölünk ki, így a rendőrök egymás között is versenyezhetnek ki fog el több rablót.
  18. A játék lezárása: Mivel a célom a versenyhelyzet fokozása, így azok a játékosok, akiket megfognak,kieshetnek a játékból. A játéknak akkor van vége, ha egy résztvevő sem marad játékban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a tanulókat/játékosokat, megkérdezd, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle, mire kell legközelebb odafigyelni…
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már könnyen megy a játék, akkor kijelölhetünk több rendőrpárt is, vagy a börtönbe vivés módján is változtathatunk,pl a rendőrök a hátukon viszik a rablót (ekkor nem párban dolgoznak),vagy párban is vihetik a rablókat úgy,ha összefogják a két kezüket,a rabló pedig ráül a kezükre.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat fokozatosan ismertetni. Először csak 2 rendőrrel játszunk,majd, ha már könnyen megy a játék, akkor érdemes betenni még rendőröket. Ettől még izgalmasabb lesz a játék! Folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is!
  22. Egyéb/megjegyzés: Tapasztalatom szerint a gyerekek szeretik ezt a játékot!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Brasnyó Krisztina