JÁTÉKRA FEL!

Erdősi László: Reggeli Kör-Reggeli felrázó!

  1. A játék neve, címe: Reggeli Kör-Reggeli felrázó!
  2. A játék pedagógiai célja: A levegőzés stimulálása. A résztvevők kizökkentése felrázása a magukba süllyedéséből. A jó hangulat elérése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a figyelmet, hogy figyeljünk egymásra.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Animációs ernyő, legyező,labdák (közepes, óriás,) fejlámpa, zseblámpa, szurkolói kellék.
  12. Technikai igény: fénytechnika, mindenki a tolókocsijában ül
  13. Az előkészítés feladatai: nagy teret alakítunk ki, hogy körbe tudjunk a kocsikkal ülni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Résztvevőket nem tudjuk bevonni mivel F72-es sérültek. De a kollégákkal készülünk közösen a foglalkozásokra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Köszöntöm név szerint a gyerekeket. Énekeljük a Pál Kata Pétert. Keretmese kimegyünk a rétre labdázni. Nagy vihar kerekedik de hamar kisüt a napocska, megy a labda körbe-körbe „vándorútra”
  17. A játék menete, játékszabályok: A köszöntő után kinyitjuk, az ablakokat nagy vihar kerekedik, fújja a szél a fákat: egyesével mindenkit, név szerint is, nagy levegőkavarás…elrepülünk, reccsre: dobolunk, karokat kimozgatjuk, szurkolói dobolóval kopogunk, legyezővel az animációs ernyővel nagy szelet csinálunk, hangosan énekelünk A reccs-re ránk terül az ernyő. Név szerint ismételjük 6-szor, majd kisüt, a napocska énekeljük az „áldott napsugarat”. NAGYON ÖRÜLÜNK dobogva, tapsolva, kurjongatva. Leengedjük az ernyőt, középre, több méretű labdával gurigázunk. Megy a labda vándorútra.
  18. A játék lezárása: A bobáth labdával ami óriási megyünk körbe mindenkire „rátalál” ütközünk és nagyokat nevetünk, elfáradunk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Körbemegyek „jól elfáradtunk” mindenkit megsimogatok, megdicsérek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Évszakonként tudom változtatni az énekeket. A gyerekek hangulatához igazítom az intenzitást és az idővallumot. Zenével tudom helyettesíteni vagy kiegészíteni az énekeket. Zeneeszközökkel lengetés után tudunk dobolni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan kell mondanom a játék menetét mert ők nem képesek rá, tulajdonképpen hangulatot tudok nekik teremteni, sugározni ami közösen hat mindenkire.
  22. Egyéb/megjegyzés: Én konduktor vagyok, súlyos értelmi- és mozgás- sérültekkel foglalkozom, főleg mozgatással masszírozással töltöm meg az órákat, „A játékra fel” lendületet adott, hogy igenis értelme van velük is játszani nem csak kimozgatni passzívan őket. Érezhető a csoport hangulatteremtő hatása: A „bolondozás ragályos” Jó napunk van… Az animációs ernyő ötletét nagyon köszönöm, ez az az eszköz amivel közösen tudom stimulálni az összes gyereket. Továbbra is sokat fogom használni. Mindenki nagyon szereti ezeket a foglalkozásokat.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Erdősi László