JÁTÉKRA FEL!

Cselőné Magyar Lilla: Peches Pettyes

  1. A játék neve, címe: Peches Pettyes (Az elveszett hangyák völgye című film egyik főszereplője, a kockacukros dobozba pottyant katica ihlette a játék nevét.)
  2. A játék pedagógiai célja: Az osztályteremben nemrég elkészült „rajzfal” (színes táblafestékkel lefestett falrész, melyre krétával rajzolhatnak a gyerekek) felavatására készültem ezzel a rajzolós játékkal. A játék alapötletét a Bogár barát című játék adta, melyet kicsit átalakítottam, tovább fejlesztettem. Fejlesztési területek: rajzkészség fejlesztés, rész-egész viszony felismerésének fejlesztése, memória fejlesztés…
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Tábla/papírlap, dobókocka, kréta/színes ceruza, egy bogár egyszerű rajza testrészekkel és azok számával.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A rajzfelület és a rajzeszközök előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A bogár közös megrajzolása, melyen a testrészeket beszámozzuk
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy szorgos hangyacsapat a piknikezők kockacukros dobozára csap le, ám nem várt meglepetés fogadja őket. Az édesség között ugyanis egy katicát találnak, aki belepottyant a dobozba. Szegény peches Pettyes! Még szerencse, hogy a fekete hangyák kiszabadítják! A kedves katica összebarátkozik a fekete hangyákkal, akik épp hadban állnak a vörösökkel a cukros dobozért. Rajzoljátok meg a peches Pettyest, hogy csatlakozni tudjon a háborúhoz és megvédje új barátait, és persze a felbecsülhetetlen értékű édességet!
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék menete: A játék célja, hogy a játékosok a dobások által megrajzolják a saját bogarukat. Akinek először sikerül, az nyer! A bogár egyszerű rajzán kell, hogy legyen: test-1 fej-2 lábak-3 szemek-4 csápok-5 farok/pöttyök-6 A testrészek utáni számok a dobókocka számait jelölik! Egy körben minden játékos egyszer dob, mindenkinek a test megdobásával, vagyis 1-gyel kell kezdeni, akkor rajzolhatja meg a testet, ha ez sikerül. Ezután dobhat a többi részre, amit a testre lehet illeszteni. Ahhoz, hogy a fejet a testhez kapcsoljuk, 2-est kell dobni, ezután lehet csak a csápokat (5-ös dobás esetén) és a szemeket (4-es dobás esetén) megrajzolni, 6-os dobással felrajzolhatják a pöttyöket, ezekhez persze mind külön dobás szükséges, külön körben. 3-as dobás esetén a játékos 3 lábat rajzolhat a bogár egyik oldalához, a másik oldal lábaihoz egy új 3-as dobás kell.
  18. A játék lezárása: Annak a játékosnak, akinek nem sikerült megrajzolni a bogarát, befejezheti. Közös dallal (Húzz, húzz katica…) „indulunk” a fekete hangyák segítségére…
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Akinek először sikerül megrajzolni a bogarát, megkaphatja a bogár trófeát (bogaras fejdíszt).
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A továbbfejlesztett változatban a játék menete ugyanaz, de a feladat, hogy mindenki a saját csodabogarát rajzolja meg. A játék neve: Csodabogarak
  21. A játékvezető speciális feladatai: A rajzfelület és a rajzeszközök biztosítása.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Cselőné Magyar Lilla