JÁTÉKRA FEL!

dr. Farkasné Dávid Valéria: Hol a helyem?

  1. A játék neve, címe: Hol a helyem?
  2. A játék pedagógiai célja: A gyermekek testi, lelki és szellemi erejüket is felhasználva gyakorolják a magyar ABC-t, fejlesszék egyensúly érzéküket, és mindeközben kommunikáljanak egymással.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Gyerekek figyelmét felhívni a tornapad helyes használatára.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Tornapad Osztálynévsor-ellenőrzéshez
  12. Technikai igény: Tornapad
  13. Az előkészítés feladatai: Szülői nyilatkozat- fotók elkészítéséhez Tornapad szállítását megbeszélni a testnevelő tanárokkal Tornapad helyét biztosítani Osztálynévsor nyomtatása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Tornapad közös beszerzése, és elhelyezése a folyosón/teremben.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kedves Gyerekek! Szertettel üdvözlök mindenkit ebben a tanévben is. Rég találkoztunk, ezért, hogy felfrissítsük emlékezetünket hoztam egy játékot a mai órára. Kíváncsi vagyok, mennyire emlékeztek egymás neveire, és hogy milyen jól tudtok egyensúlyozni!
  17. A játék menete, játékszabályok: Először is álljunk egy sorba. Lépjen elő minden második ember. Akik előre léptek, felállhatnak a bal oldali tornapadra, akik maradtak a helyükön, ők a jobb oldali padot vehetik birtokba. Az lesz a feladat, hogy a magyar ABC betűinek a sorrendjének megfelelően rendeződjetek át. Az az első, akinek a vezeték nevének a kezdő betűje van legelőbb az ABC-ben. Úgy kell megoldani a feladatot, hogy a padról nem szabad lelépni. Aki lelépett, nem állhat vissza a padra, ő átváltozik segítővé. Rá lehet támaszkodni, meg lehet fogni a kezét… Ha többen leestek, több segítő lesz, de vigyázzatok, mert annyi pontot fog kapnia a csapat, ahány ember a megfelelő sorrendben a padon áll. Játékra fel!
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor lesz vége, ha az első csapat elkészült, és mindenki keze a magasban van. Az osztálynévsorból tudjuk ellenőrizni, hogy mindenki jó helyre került-e.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ahány tanuló jó helyen áll, annyi pontot kapnak a csapatok. Az a győztes csapat, aki több pontot gyűjtött.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Tornapad helyett lehet kötelet használni, vagy bármilyen keskeny jelzést. Ha van bátortalanabb tanuló, akkor ő már a játék kezdeténél jelentkezhet segítőnek.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: Tanév kezdéskor alkalmas játék, vagy ha az ABC-vel foglalkoznak a tanórán
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: dr. Farkasné Dávid Valéria