JÁTÉKRA FEL!

Rideg Gáborné: Füllentős (egyéb forrásból)

  1. A játék neve, címe: Füllentős (egyéb forrásból)
  2. A játék pedagógiai célja: Az ismerkedés és az együvé tartozás érzésének kialakulása a diákokban. Szókincs és kreativitás fejlesztése.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: A részvevők számához igazodó mennyiségű szék.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Ráhangolás.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kedvcsinálás. Ezzel a módszerrel minél többet meg tudnak a társaikról.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A feladat ismertetése. Saját példával illusztrálva.
  17. A játék menete, játékszabályok: A diákok körben ülve helyezkednek el a székeken. Mindenki három tényt mond magáról, amikor rá kerül a sor. Ezek egyike füllentés. A csoporttársaknak ki kell találniuk, hogy mely állítások igazak a rá vonatkozóak közül. Fodrászattal kapcsolatos információkat is be kell építeni a tények közé. Például: Tudok hajat festeni. (A csoport 9. évfolyamos fodrász tanuló.)
  18. A játék lezárása: Összefoglalás, értékelés készítése. Mely információkat tudtuk meg a társainkról, és milyen igazán új dolgok derültek ki társainkról.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Összefoglaljuk a csoportunk tagjainak sok sok pozitív és új tulajdonságát, ezzel felhívjuk a figyelmet, hogy melyik társunk miben jó, mely tulajdonságait tudjuk hasznosítani a csoportmunkában. Mindemellett értékeljük a magas kreativitást és intelligenciát tanúsító füllentéseket is.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Félév után, a közös gyakorlati tevékenység elvégzése után csak a fodrászattal kapcsolatos élményeinkkel kapcsolatban közölhetünk tényeket, illetve füllenthetünk. (szakkifejezések használatát igényli, amely kiemelkedően fontos)
  21. A játékvezető speciális feladatai: A beszélgetés irányítása. Tolerancia a résztvevők részéről. Türelem, kitartás.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Rideg Gáborné