JÁTÉKRA FEL!

Homonnai Gáborné Márta: Madaras témához kapcsolódók. 1.Bemelegítő, ráhangoló játék:(csoportalakító a következő játékhoz) /Ház fogó játék, átalakítva a kerettörténet/ 2. Fióka etető játék 3.Levezető játék: Kő-papír-olló játék átalakítva a mozdulatsor.

  1. A játék neve, címe: Madaras témához kapcsolódók. 1.Bemelegítő, ráhangoló játék:(csoportalakító a következő játékhoz) /Ház fogó játék, átalakítva a kerettörténet/ 2. Fióka etető játék 3.Levezető játék: Kő-papír-olló játék átalakítva a mozdulatsor.
  2. A játék pedagógiai célja: Év elején tartunk. Ismerkedés egymással, nevek megtanulása, egymás elfogadása, egymás megérintése, együttműködés, társakkal és tanítóval, figyelem fejlesztése, reakció idő javítása, számolási rutin, magatartás javító, helyes viselkedést megmutató, kudarctűrés, tanítási órák közti felszabadító játék öröme.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Legyen akadálymentes, hely a futáshoz. Még sok gyerek tartózkodik az udvaron, egy területet foglalhatunk el úgy hogy ne fussanak át rajtunk.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Vastag kréta zsebben, több kisebb kréta tálkában, egy zacskó száraztészta. Síp.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Udvaron megfelelő helyet keresek, árnyék legyen, futáshoz kellő hely, minimális akadály, balesetek megelőzésére. Ide vezetem a gyerekeket.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megszokták, hogy játékkal töltjük ezt a fél órát. Napirendben benne van.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ma madaras játékokat hoztam nektek! Három játékot fogunk játszani.Az első játékban odúkban laktok, a másodikban fiókátok lesz és gondozzátok a harmadikban verebek, karvalyok és vadászok csatája lesz.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1.Bemelegítő, ráhangoló játék:(csoportalakító a következő játékhoz) /Ház fogó játék, átalakítva a kerettörténet/ -Áljjatok párokba, és szóródjatok szét! Ti vagytok az odúk. Lesz egy ragadozó madár, a karvaly, aki üldöz egy verebet, mert nagyon éhes! A veréb bemenekül egy odúba, és akinek háttal áll az lesz a veréb, így neki kell menekülnie a karvaly elől. Ha nem ér be és megérintik csere, a karvalyból veréb lesz. 2. Fióka etető játék – Maradj azzal, aki az odúban párod lett utoljára! Az odútokban fióka van! Az egyikőtök guggoljon le! Ő lesz a fióka! A másik gyerek lesz a mama, ill. papa. Kaptok krétát és rajzoljatok magatoknak egy fészket, rajzold körbe fiókádat! / Ügyelni kell arra, hogy egyforma távolságra legyenek a kör közepétől!/ A játékvezető nagy körbe igazítja a párokat, amíg mesél. Ekkor rajzolnak maguknak fészket a kiosztott krétákkal. Éhes a fiókád! A nagy kör közepén találsz kukacokat!/ zacskó száraztészta/ A szabály az, hogy 1percig etethetsz és egyszerre csak egy kukacot vihetsz! Sípszóra indul a játék, ha újra sípszót hallasz, leállsz! Ami a kezedben van, még Hazaviheted! Játék végén- Számoljátok meg hány kukacot gyűjtöttetek! Ki győzött, ki a második…. stb. Megtapsoljuk őket! Gratulálunk nekik. Most csere! Újra indul a játék! A játék végén,a tésztát gyorsan összeszedjük zsákba. 3.Levezető játék: Kő-papír-olló játék átalakítva a mozdulatsor. /A nagy kört egy kréta vonallal ketté választom, így lesz két csapat./ A madarak és a vadász csatája következik! Figyeljétek meg a jeleket, mutatom, ti is! A veréb jele: Összefordított tenyerek / magevő csőrhöz hasonlít/ A karvaly jele: Ujjak karomba formálva A vadász jele: Pisztolyt mutat Ha: Ve.-Ka.,/győz, megfogja a verebet/ Ka.- Vad./ győz,befogja hálóval a karvalyt Vad.- Ver./győz,mert kicsi és elrepül. Csapatok vonuljatok el és egyezzetek meg egyik jelben! 5-ig elszámolok hangosan és gyertek vissza és sorakozzatok fel a vonalhoz! Elszámolok 1-2-3 ig. és mutatnotok kell a megegyezés szerinti jelet! Az eredményt krétával írom a győztes csapat oldalához, pontot kapnak. / 5 menet elég/
  18. A játék lezárása: A gyerekeket megdicsérem és örülök, hogy játszottunk egy jót együtt. Büszke vagyok rátok, mert mindenki betartotta a játékszabályokat! Hogy éreztétek magatokat? Melyik játékot ismételjük meg legközelebb és miért? Sorakozó, majd következnek a délutáni órák.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret. Egymást megtapsoljuk. Holnap is játszunk!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: . Jobban át kell alakítanom a játékot, mert ráismertek! Viszont így hamar megértették a játékot,nem kellett próbajáték.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A tésztát nagyobb körből kell gyűjtetni, az összeütközés miatt! A létszám miatt be kellett állnom, illetve játékmesternek kinevezni egy gyereket, akinek nem jutott pár. Ő ügyelt a szabályok betartására.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Homonnai Gáborné Márta