JÁTÉKRA FEL!

Gáspár Judit: Állatkerti ragadozók

  1. A játék neve, címe: Állatkerti ragadozók
  2. A játék pedagógiai célja: Csapatszellem, közösségi érzés, figyelem, mozgáskoordináció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő hely biztosítása.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Műanyag állatfigurák, kosár, doboz az állatok elhelyezésére. Ebben az esetben torna zsámoly.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Amíg előkészítem az eszközöket, a gyermekek felügyeletének biztosítása a teremben, csoportszobában.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Bemutatom a gyerekeknek az új állatfigurákat, amit a csoport kapott. Mivel nagyon szeretnek ilyen figurákkal játszani, rögtön felkeltem a figyelmüket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Megnézegetjük közösen a gyerekekkel az állatkákat. Előadom a történetet. Képzeljük el, hogy ezek az állatok az állatkertben élnek, két nagy bekerített területen. Mivel sok állat él ott, több gondozó vigyáz rájuk. Kirándulni megy egy ovis csoport az állatkertbe. Az óvónéni nem figyelt eléggé rájuk, ezért két kisgyermek kiengedi az állatokat. A gondozók megrémülnek és nagyon gyorsan vissza szeretnék tenni az állatokat a helyükre. Próbáljuk ki, ki lesz gyorsabb, a gézengúz óvodások, vagy a gondozók!
  17. A játék menete, játékszabályok: Bemegyünk a tornaterembe, ahol már ki van készítve a két zsámoly. Kiszámolóval kiválasztjuk ki legyen a két gézengúz ovis, akiknek az a dolguk, hogy minél gyorsabban dobálják ki az állatokat a zsámolyból. A többieket két csapatra osztjuk és odaállnak a zsámolyok mögé. Ők a gondozók, akiknek az a dolguk, hogy gyorsan visszadobálják az állatokat a zsámolyba. Az a vesztes csapat, akiknek üresen marad a zsámolya, mert a gondozóik nem voltak elég fürgék, hogy visszategyék az állataikat. Szabályok: ne dobálják nagyon mesze az állatokat, a háta mögé dobja, ne a másik térfélre, vigyázzanak egymásra közben, ne lökjék fel egymást. A játékot annyiszor játsszuk el, amíg van jelentkező a szerepekre és érdekes számukra.
  18. A játék lezárása: Az állatok elfáradtak, vigyük vissza őket a terembe pihenni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyorsaságot, helyzetfelismerést, egymásra figyelést értékelem a helyzetnek megfelelően. Jutalmazásképpen megehetik az állatos formájú háztartási kekszet, amit vettem a gyerekeknek. Feldolgozásképpen beszélgetünk az állatkerti élményeikről.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehetséges továbbfejlesztés az, hogy csak a háziállatokat engedhetik szabadon, a többi maradjon a helyén. A gondozóknak négykézláb haladva kell visszatenni a kiszabadult állatokat. Ez csak nagycsoport esetében valósítható meg sikeresen véleményem szerint.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Térlátás.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gáspár Judit