JÁTÉKRA FEL!

Mészáros Gabriella: Várkapitány

  1. A játék neve, címe: Várkapitány
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem fejlesztése, jobb és bal irányok gyakorlása
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Játékosok figyelmét felhívni, hogy saját és társai testi épségére vigyázzanak. A székre átüléskor ne lökdössék társukat.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Eggyel kevesebb szék, mint a játékosok száma.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A székeket körbe rakjuk,
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékosok bal kezükre piros szalagot kötnek. Esetleg ők rakják körbe a székeket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető elmondja, hogy egy vár védői vagyunk és a kapitány parancsainak szót fogadunk. Megkéri a játékosokat, hogy foglalják el helyüket a várban.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék elején várkapitányt választunk. ( Ez történhet kijelöléssel, jelentkezés alapján vagy kiszámolóval, Én az utóbbit választottam, mivel a játékosok 6-7 évesek.) A várkapitány beáll a körbe, a többiek elfoglalnak 1-1 széket, ők lesznek a várvédők. A kapitány vezényszavára: ellenség jobbról , mindenki a mellette jobbra lévő székre ül át.A kapitány vezényszavára: ellenség balról, a védők a balra lévő székre ülnek át.Ezeket a parancsokat tetszőleges sorrendben váltogatja a kapitány,a védők haladnak az utasításnak megfelelő irányba. Ám amikor a kapitány vezényszava: támadás, mindenki elhagyja a székét és lehetőleg a vele szemközti oldalon ül le egy másikra.Eközben a kapitány is helyet foglal. Aki szék nélkül marad, az lesz a kapitány. Beáll a körbe és kezdődik újra a játék.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha a játékvezető látja, hogy a figyelem lanyhul, a játékkedv és a fegyelem csökken.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Tanulóim élvezték a játékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Aki téveszt és nem jó irányba ül át a székre vagy támadás után az eredeti helyére ül vissza, kiesik és segít a játékvezetőnek Ekkor a kieső székét ki kell venni a körből.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mészáros Gabriella