JÁTÉKRA FEL!

Németh Mariann: Menekülj a cápától!

  1. A játék neve, címe: Menekülj a cápától!
  2. A játék pedagógiai célja: Emlékezet fejlesztése, szabályok betartásának tudatosítása
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a figyelmet az összeütközés veszélyére.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nem feltétlenül fontos kellék. De ha új csapat építése a cél, lehet névkártyákat, matricákat készíteni.
  12. Technikai igény: Nincs technikai igény.
  13. Az előkészítés feladatai: Névkártyák, matricák megírása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mindenki írja meg a saját névkártyáját.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A csoport tagjait körbeállítani, egy főt középre szólítani. Kerettörténet: Kedves Gyerekek! Éhes a cápa a kör közepén. A halacskák a kör szélén úgy menekülnek meg, hogy a feléjük tartó cápának egy másik halacska nevét mondják. Ekkor a cápa arra veszi az irányt, amerre a másik halacskát látja. Úgy tudja megenni a cápa a halacskát, hogy szemből megöleli. Minél gyorsabban mozog, annál több az esélye, hogy meg tudja enni a halacskát.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben állnak úgy, hogy közöttük egy lépésnyi távolság maradjon. A cápa elindul valaki felé, aki felé a kezeit össze téve mutat és a szemébe néz. Minél gyorsabban odaér, és átöleli (megeszi), annál nagyobb az esély, hogy jól lakik. Ha meg tudta enni a halacskát, akkor cserélnek. Az lesz a cápa, akit elkapott. A halacska úgy menekül meg, ha valakinek a nevét kimondja, erre a cápa elindul a másik játékos irányába. A játékidőt a játékvezető határozza meg. A cápa igyekezzen olyan halacska felé, akinek a neve még nem hangzott el, illetve a halacskák is próbáljanak olyan neveket mondani, akiké még nem szerepelt.
  18. A játék lezárása: A játék lezárása az óra megállításával történik.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ki az, aki egyszer sem volt cápa? Az volt a legügyesebb halacska, akit a cápa nem tudott megenni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Hogy biztosan mindenki látótérbe kerüljön, lehet bevezetni azt a szabályt, hogy a fiú cápák csak lány halacskát választhatnak, a lányok csak fiút.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a távolság megtartására.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Németh Mariann