JÁTÉKRA FEL!

Takáts Eszter: Törpös ritmusok

  1. A játék neve, címe: Törpös ritmusok
  2. A játék pedagógiai célja: Az egyszerűbb ritmusképletek elsajátítása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A létszámnak megfelelő szabad terület biztosítása a teremben. A játékosok figyelmének felhívása arra, hogy a gyors lépegetés nem egyenlő a futással!
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 3 db hupikék törpikék figura: Okoska, Ügyi, Lusti
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Szabad terület biztosítása a padok, székek átrendezésével.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terem átrendezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténet: Törpapa beteg lett, ezért néhány napig a gombaházában kell pihennie. Ám Aprajafalva nem maradhat vezér nélkül. Három jelentkező is akadt a pótvezér szerepre: Okoska, Ügyi és Lusti. Mivel nem tudtak megegyezni, elhatározták, hogy felváltva fogják irányítani a törpöket.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezetőnél három törpfigura található: Okoska, Ügyi és Lusti. A többi törp maguk a játékosok, akik kört alkotva helyezkednek el a teremben, az erre kialakított helyen. Amikor a játékvezető Okoskát mutatja fel, a játékosok lassan sétálnak, mert Okoska a megfontoltságra tanítja őket. Amikor Ügyit emeli magasra a játékvezető, a törpök gyorsítanak a tempón, hiszen Ügyi mindig azt mondja nekik, hogy ne vesztegessék az időt, dolgozzanak szorgalmasan. Amikor pedig Lusti veszi át a stafétát, akkor a játékosok leguggolnak, és fejüket a térdükre hajtják. Lustit ugyanis leginkább aludni látják. Amikor a játékvezető átvált egy másik figurára, felhívja erre a figyelmet, pl. Figyelem!, vagy Új vezér! felkiáltással.
  18. A játék lezárása: A játék nem kiesős. Akkor érdemes lezárni, ha látjuk, hogy megunták, vagy kezdenek felpörögni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosokat megdicsérjük. Beszélgethetünk velük arról, hogy ez a játék hogyan kapcsolódhat a zenéhez. A játék utolsó verzióját követően elárulhatjuk / rávezethetjük őket arra, hogy valójában Okoska a negyed, Ügyi a nyolcad, Lusti pedig a szünet.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Amikor már jól megy nekik a játék, ritmusban mondjuk hozzá: las-san, gyor-san-gyor-san; guggolásnál pedig: pihenő. A következő lépés a szöveg behelyettesítése: tá tá, ti-ti ti-ti, szün. A végleges formában pedig a lépkedés helyett tapsolunk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A rohangálás megakadályozása. Ha valamelyik játékos feltűnően gyorsabb, ügyesebb a többinél, megkérhetjük, hogy legyen ő a játékvezető. Így a többi játékos nagyobb eséllyel fog önállóan részt venni a játékban.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Takáts Eszter