JÁTÉKRA FEL!

Kemenczeiné Rácz Magdolna: Sötét az erdő

  1. A játék neve, címe: Sötét az erdő
  2. A játék pedagógiai célja: A játék örömében egymás nevének gyakorlása, rögzítése. Téri tájékozódás, testi érintés-ölelés pozitív ereje. Sötétben érzett bizonytalanság leküzdése
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Mivel be van csukva a szemük, ezért figyelni kell, neki ne ütközzenek valaminek
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: cd-n szél hangja (vagy szájjal s-hangoztatva), cintányér-csörgő dob (taps)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A tér átvizsgálása (ne legyen akadály)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Sötét erdőhöz értünk. Csak egymásra számíthatunk. Szerencse, hogy a barátainkkal vagyunk. Ha becsukod a szemed, te is kipróbálhatod milyen sötét is van.
  17. A játék menete, játékszabályok: Amíg hallod a szél süvítését (magnó), addig olyan sötétben sétálsz, hogy nem látsz semmit. Ha séta közben valakivel összetalálkozol, fogd meg, és ne engedd el. Nem jó a sötét erdőben egyedül lenni. Próbáld meg a sötétben, tapogatással kitalálni kivel akadtál össze. Ha hallod a villám hangát (cintányér), akkor egy pillanatra fény lesz az erdőben. Akkor mond ki hangosan a társad nevét, majd nézd meg, jól gondoltad-e. Ha újra jön a szél, menj tovább, keress más társakat is.
  18. A játék lezárása: Halljátok? Csiripelnek a madarak, elment a vihar, kivilágosodott. Megölelheted a társad, ha örülsz, hogy újra látod.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Pozitív megerősítés, megölelem őket, hangoztatva, hogy én örülök, hogy újra látom őket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A bátrabbak bekötött szemmel is játszhatják. Lehet olyan játékos, akin varázsszemüveg van (nyitva van a szeme), és kívülről szemléli a párkeresést-vicces, ahogyan tapogatóznak
  21. A játékvezető speciális feladatai: Egyéni fejlesztés-tehetség gondozás: Szóval-érintéssel segíteni azokat, akik nehezen találnak társat, vagy nagyobb körre bíztatni azt, aki bátrabb.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kemenczeiné Rácz Magdolna