JÁTÉKRA FEL!

Orosz Máténé: Testőr

  1. A játék neve, címe: Testőr
  2. A játék pedagógiai célja: Az órára való ráhangolódás, energetizálás.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A székek eltávolítása az útból
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: gumilabda, kendő
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: játék és szabály elmondása 1-5 perc
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kör alakítása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Gyertek, álljatok körbe! Kérek két önként jelentkezőt. Te leszel a testőr, Shrek, te pedig a Király. Álljatok be a kör közepére! A körön állók lesznek a nép. A népnek az a feladata, hogy a királyt eltalálja, kiüsse a játékból. Akkora kört alkossatok, hogy abban könnyen tudjanak mozogni azok, akik belül állnak.
  17. A játék menete, játékszabályok: A Királyt úgy tudjátok kiiktatni, hogy a labdával valaki kidobja. A testőr, vagyis Shrek magát áldozza fel, hogy megvédje Királyát, hiszen ő egy hős. Bármivel beleérhet, kézzel, lábbal, fejjel. Cél, védje meg a Királyt! Ha mégis sikerül kidobni, akkor Shrek feljebb lép a ranglétrán, s ő lesz a Király, aki kidobta, ő lesz Shrek, a testőr. A Király a nép közé kerül.
  18. A játék lezárása: Néhány kör után, ha a hangulat ereszkedik, a kendőt vetem be, s néhány tanulónak bekötöm a szemét kb. a felének, s csak ők dobhatnak, aki lát csak szóval irányíthat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem őket a lelkes együttműködésért. Hogyan érezték magukat? Mikor tudtak jól együttműködni?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Például a dobások számát szabályoznám, hány dobásból kell eltalálni a Királyt. Ők a nyertesek, mert jól védekeztek.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szóbeli biztatás, lelkesítés mindkét félnek.
  22. Egyéb/megjegyzés: 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Orosz Máténé