JÁTÉKRA FEL!

Pomázi Erika: Védd a társad kiütő

  1. A játék neve, címe: Védd a társad kiütő
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségfejlesztés, konfliktusoldás
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Terepbejárás
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 2 DB LABDA, JELZŐTRIKÓK, TÉRELVÁLASZTÓ (ESETEMBEN 2 DB KAPU)
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Eszközök elhelyezése a helyszínen, majd kiosztásuk
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: folyamatjáték következő eleme volt, azok után, hogy megkérdeztem, van-e olyan személy, aki nem szeretne intenzívebb mozgásos játékot végezni
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék kezdetén elmondom a kerettörténetet, s ez alapján párokba rendeződnek a játékosok. A játékszabályokat történetbe építve, bemutatással szemléltetem.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékot párokban játsszuk. A pár egyik tagja megkülönböztető jelzést visel. Kijelölt játéktérben folyik a játék, ahol: – a megkülönböztető jelzésű (pl. trikó), csak a megkülönböztető jelzésű ellenfelet, a jelzés nélküli, csak a jelzés nélküli ellenfelet ütheti – az ellenkező jelzésű játékos a testével védheti párját a támadóval szemben – amelyik páros birtokolja a labdát, 3-at léphet (összesen!, annak módja megbeszélésük eredménye), illetve egymás között egy labdapassz megengedett (hogy ki dobja el a labdát, taktikai megbeszélésük eredménye) – a játékosok számának csökkenésével a tér szűkíthető – a játék nehezíthető több labda játékba állításával (figyelemkoncentráció) Kerettörténet: A vámpírok és a zombik közösségében hatalmi harc alakult ki. Ezért a két közösség tagjai szervezkedtek, és igyekeznek a másik közösség tagjaiból partnerül megnyerni azt, aki megvédheti őt fajtársaival szemben. A trikó jelzi a vámpírokat, a trikó nélküliek a zombik. A fajtárs legyőzése úgy lehetséges, ha kiüt a saját közösségéből valaki. Az ellenkező tag azonban megvédheti őt, a labda kivédésével, megszerzésével. Az lesz a hatalmi harc győztese, akit az ellenfele nem győz le. De mivel nappal van, és mindkét törzset zavarja a fény, támadáskor csak hármat lehet lépni (meneküléskor lehet többet is). A fegyverüket pedig megbeszélés szerint használhatják úgy, hogy egyszer átadhatják a társnak, ha akarják. Játékismertetés: a kerettörténetet elmondom úgy, hogy közben be is mutatom az én, és egy másik páros segítségével. (Mivel a dolgozói létszámunk páros, így a játék aktív résztvevője vagyok). A játék bonyolultsága miatt a szemléltetést fontosnak tartom. Próbajátékra nem volt szükség, a játékot gyorsan megértették.
  18. A játék lezárása: A csapattagok és ellenfelek pozitív megnyilvánulásaival egybekötött rendrakás.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Feldolgozás és belsővé válás, letisztulás folyamata mindenkinél egyéni. Értékelés, és jutalmazás maga a játék, a játékélmény volt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egy labdával játszottuk, de több labda beiktatásával a figyelemkoncentráció fejlesztése helyezhető előtérbe.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Esetemben: résztvevőként, de pártatlanul kellett a vezetést megoldani.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pomázi Erika