JÁTÉKRA FEL!

Varga Réka: BANG!

  1. A játék neve, címe: BANG!
  2. A játék pedagógiai célja: – Angol szavak gyakorlása → év eleji ismétlés – A helyes nyelvhasználat – Egyszerű kérdések feltevése ismert témákról, illetve válaszadás egyszerű nyelvi eszközökkel a hozzá intézett kérdésekre
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét, hogy aki a játék közben feláll a székéről figyeljen arra, hogy nehogy a széke mellé üljön vissza.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: egy doboz, egy kendő és angol nyelvű szókártyák
  12. Technikai igény: egy iskolai pad és annyi szék ahányan játszák
  13. Az előkészítés feladatai: – Előző tanévben tanult szavakat átismételni. – Szókártyákat elkészíteni. – A termet berendezni, hogy ott körben ülve biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Terem berendezése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Aprajafalván a törpöknek nyári szünet van és unatkoznak. Törpapa ezt látván gyorsan kitalál egy játékot, amellyel egy kicsit átismételteti a törpökkel az angol szavakat. Megkéri őket, hogy üljenek le körbe mellé és egy letakart dobozt tesz a kör közepére. A letakart dobozban azonban nemcsak az angol szókártyák vannak, hanem Törpapa Tréfi robbanó ajándékából is belecsempészet párat, hogy a hangulatot feldobja.
  17. A játék menete, játékszabályok: A tanulók körbe leülnek melléd és te onnan irányítod a játékot. A kör közepén van egy doboz. A dobozban kis cédulákon angol szavak vannak. Van azonban néhány olyan cédula, amelyen a BANG! szó található. A feladat az, hogy a tanulók sorban egyesével kihúznak a dobozból egy szókártyát. Ha el tudják olvasni és meg tudják mondani a szó jelentését, akkor megtarthatják a cédulát. Ha nem sikerül, akkor a szókártyát visszateszem a dobozba. Ha a BANG! feliratú szókártyát húzzák ki, akkor egyből hangosan fel kell kiáltani, hogy BANG!, majd az összesszókártyát, amit eddig jól tudott vissza kell tennie a dobozba, kivéve a BANG! feliratút. Az nyer, akinél a legtöbb olyan szókártya van, amelyen a BANG! szó nem szerepel.
  18. A játék lezárása: Addig játszuk a játékot, amíg a szókártyák el nem fogynak. Az nyer, akinél a legtöbb olyan szókártya van, amelyen a BANG! szó nem szerepel. A törpök nagyon jól érezték magukat és ügyesen feleltek Törpapa kérdéseire és így mindenki kapot egy áfonyás sütit.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsértem a játékosokat és megkérdeztem tőlük, hogy tetszett nekik a játék. Aki a legtöbb szókártyát gyűjtötte össze az a játékos kap egy ötöst.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A szavak helyett mondatokat is lehet írni. A mondatok egy történet részét is képezhetik és a feladat zárásaként a mondatokat a helyes sorrendbe kellene tenni, hogy megkapják az adott történetet.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ellenőrzés, segítség adás a gyengébb képességű tanulóknak
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Varga Réka