JÁTÉKRA FEL!

Janurikné Kocsis Szilvia: Szorzókirály

  1. A játék neve, címe: Szorzókirály
  2. A játék pedagógiai célja: A számolási készség fejlesztése, a szorzótábla elmélyítése, gyakorlása, a résztvevők együttműködési képességének fejlesztése. Kudarctűrő képesség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ha tanteremben játsszuk, akkor nagy helyet kell biztosítani./Asztalokat, székeket hátra kell tolni./
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: labda vagy plüssfigura
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Ha teremben játsszuk, az asztalokat, székeket össze kell tolni hátrébb a helyigény miatt.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A tanulóknak egy keretmesével vezetem be a játékot: Számország királya megöregedett, ezért új királyt kell választani. A palota tele van udvari bolondokkal, ők a játékosok. Mindegyikük király akar lenni., de csak egy lehet az. Hogy hogyan, az kiderül a játékszabályból. Ezután közlöm a résztvevőkkel a szabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak. Én a körön kívülről indítom a játékot úgy, hogy az egyik játékos kezébe adom a labdát.Neki mondania kell egy szorzást pl.6*7, és a labdát átdobja egy másik játékosnak, akinek meg kell mondania az eredményt. Ha tudja, ő folytatja szorzással és adja tovább a labdát. Ha nem tudja, passzolhat egyszer és akkor átadja a labdát a mellette álló játékosnak, aki megmentheti őt azzal, hogy jó számot mond. Ha ő se tudja, mindketten kiesnek, kiállnak a körből.3-4 másodpercnél tovább nem gondolkodhat senki.
  18. A játék lezárása: 1. A játéknak akkor van vége, amikor már csak két játékos van, és az egyik kiejti a másikat.A nyertes lesz a király. 2.A cél a szorzótábla megtanulása, ezért nem muszáj kiesésre játszani. Lehet csak magáért a játék öröméért.Ilyenkor csak figyelni kell a tanulókat és bármikor leállíthatjuk a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosokat mindig megdicsérem és együtt leszűrjük a tanulságot: ahhoz hogy valaki király legyen, pontosan kell ismerni a szorzótáblát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ezt a játékot nyelvtanóra eleji bemelegítéskor is használhatjuk. Ekkor szófajkirály a játék neve. A szabályok ugyanazok, csak éppen szorzás helyett a játékos egy szófajt mond, pl. melléknév. Akinek dobja a labdát, annak mondania kell egy melléknevet, pl lassú. A tanult szófajokkal játszható.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell, hogy heterogén csoportokat hozzunk létre, ha több kört is alakítunk.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Janurikné Kocsis Szilvia