JÁTÉKRA FEL!

Hajdúné Dankó Zsuzsanna: Aranytallér

  1. A játék neve, címe: Aranytallér
  2. A játék pedagógiai célja: Ismerkedés, bal és jobb irány gyakorlása
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: kupak vagy más kézben elférő tárgy
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín biztosítása, „tallérok” előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Játékra invitálás, kerettörténet bevezetése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: köralkotás
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki kap egy elvarázsolt aranytallért, ami a mi világunkban csak egy kupaknak látszik, de a manók világában nagyon értékes pénz. Furmánnyal és ügyességgel szerezhető még több. Egy varázs kört alkotunk a szőnyegen ülve. Mindenki a háta mögött valamelyik kezében elrejti a tallérját. Egy varázsmondatra, még pedig arra, hogy „Tali- tali tallérok, gyertek elő, hol vagytok?” – mindenki maga elé teszi bezárt kezeit. A játékot egy kiválasztott gyermek kezdi, mondania kell egy nevet és hogy bal vagy jobb kezét nyissa ki. Ha a kinyitott kézben tallér van, a kérdezőé a tallér, ha nem abban a kézben van, akkor megmarad a pénz a tulajdonosnál és maga elé teszi, majd ő folytatja a sort és mond egy nevet, azok közül, akiknek zárva van még a keze, mond egy nevet és hogy bal vagy jobb. Mindenki kérdez és mindenki nyitja a kezét. Ha minden kéz nyitva, vége a játéknak.
  18. A játék lezárása: A tallérok megszámolása, három lehetőség van, vagy nem lesz tallérja, vagy egy, vagy kettő lesz a játék során a gyermeknek
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék során folyamatos
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több kupak felhasználása, vagy lehetőség arra, hogy nem rejt el kupakot a kezében
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hajdúné Dankó Zsuzsanna