JÁTÉKRA FEL!

Nagyné Végh Ágnes: Iskolásos

  1. A játék neve, címe: Iskolásos
  2. A játék pedagógiai célja: Szeptemberben az iskolakezdés után a tanulók újra visszarázódjanak az iskola falai közé. Egymás társaságát élvezzék a különböző szerepekben, ezáltal feszültségoldás, egymás és maguk szórakoztatása a cél. A tananyag ismétlése, elmélyítése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Székek és asztalok a fal mellé húzása
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: Nem fontos. Az osztályteremben volt projektor, oda vetítettem ki a játék mentét.
  13. Az előkészítés feladatai: A nyolcadikosok eddig tanult tantárgyaiból különböző kérdések kidolgozása. Pl.: mikor volt az első világháború, ki írta a Légy jó mindhalálig című regényt, ki volt a legnagyobb magyar, Pitagorasz tétel, mi a H2O, stb.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Úgy gondoltam, hogy első körben az játsszon, akinek van kedve
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Üdvözöltem a tanulókat. Elmondtam, hogy körbe fogunk állni és játszunk egy jót. Úgy gondolom, hogy mindenkinek fog tetszeni, ezzel megpróbáltam felkelteni az érdeklődést.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyilkosos játék magam kreálta változata az ISKOLÁSOS. Az összes tanuló részt vett a játékban. Körbenállás közben ismertettem a játékszabályokat. A játékhoz semmilyen segédeszközre nem volt szükség. Játékszabály: A résztvevők körben állnak, fontos hogy mögöttük legyen hely ahol a játékvezető tud közlekedni. A játékvezető kijelöli az iskolaigazgatót és a tanárokat és levezeti a játékot. A játékvezetőnek figyelnie kell arra, hogy senki mögött ne időzzön hosszabb ideig, amivel tudná segíteni a játékosokat. A játék azzal kezdődik, hogy a játékvezető felkéri a játékosokat, hogy körben állva csukják be a szemüket. A játékvezető elindul lassan körbe és kijelöli (érintéssel – fülhúzás, vállrátét) az iskola igazgatót, a tanárokat. Az iskolaigazgató feladata a tanárok segítése, igazságtétel, hogy melyik tanuló maradhat a játékban. A tanárok feladata a feleltetés. A szemkinyitás után a játékvezető ismerteti, hogy megtörtént az iskolaigazgató és a tanárok kijelölése, de még nem derül ki, hogy kik azok. Ezután újra szembecsukás történik. A játékvezető közli, hogy a tanárok és az igazgató nyissák ki a szemüket és válasszanak ki egy diákot (áldozatot), akit feleltetni fognak. Ahhoz, hogy a diák ki legyen választva a rámutatás során egyhangúan meg kell egyezniük a diákban. Nem lehet, hogy két tanár különböző diákra mutat rá. Ha nem egyeznek a tanárok, akkor az iskolaigazgató dönt. Addig a többi résztvevőnek végig csukva van a szeme és némán választanak a tanárok. A felelés a játékvezető által megadott témákból van (előre leírt papírok közül választanak a tanárok). Amelyik diák nem tud válaszolni a tanárok kérdésére kiesik a játékból.
  18. A játék lezárása: A diákok, tanárok és az iskolaigazgató értékelik egymást és magukat a játékban. Ki, hogy érezte magát a különböző szerepekben. Egyik játékban igazgató, vagy tanár a következő játékban meg tanuló, aki felel.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: apró csokoládé, dicséret
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet alsós és felsős diákokra is megcsinálni a játékot, hogy csak egy tanár van.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabály betartása, a jó hangulat fenntartása
  22. Egyéb/megjegyzés: Nincs
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagyné Végh Ágnes