JÁTÉKRA FEL!

Arany Edina: Mit beszélnek az állatok?

  1. A játék neve, címe: Mit beszélnek az állatok?
  2. A játék pedagógiai célja: Memóriafejlesztés, feszültségoldás, szórakozás
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A padokat és a székeket úgy kell elrendezni a tanteremben, hogy a plüss állatkák dobálása közben senki ne üsse be a kezét a padba, illetve ne ütközzön neki.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 4 db plüss állat
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A résztvevőkkel együtt közösen a padokat és a székeket hátrébb kell húzni a játék megkezdése előtt, hogy ha a játékosok körben állnak legyen még egy kis helyük mozogni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megmutatni nekik a plüssöket, hogy ezekkel fognak valami nagyon szórakoztatót játszani.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A résztvevők alkotnak egy kört és a játékvezető is beáll a körbe addig amíg bevezeti a játékot, és már a kezében tartja a játék 4 főszereplőjét , a plüss figurákat, egy macit, egy békát, egy bárányt és egy kis egeret. A kerettörténet a következő: Az állatok nagyon szeretnek beszélgetni, de mindegyik különböző hangot ad ki:pl. a maci brummog, a béka brekeg, a bárány béget, az egér cincog. De amikor találkoznak és belemelegednek a beszélgetésbe néha összezavarodnak, belevágnak egymás szavába és össze-vissza beszélnek, pl. a maci elkezd cincogni, vagy a béka hápogni.
  17. A játék menete, játékszabályok: Egymásnak kell dobni a plüssöket a következőképpen: a játékvezető dobja a macit valakinek és azt mondja:A maci azt mondja Annának, hogy cin-cin. Anna miután elkapta a macit, dobja a következő játékosnak, miközben elismétli azt amit az előző játékostól hallott, de utána mondania kell egy újabb hangot amit az az állat mond, vagyis:A maci nem azt mondja Milánnak hogy cin-cin, hanem hogy brumm-brumm. Milán dobja tovább a következő játékosnak az állatot és újra elismétli azt amit az előző társa mondott és hozzátesz egy újabb hangot, vagyis: A maci nem azt mondja Rékának, hogy brumm-brumm, hanem hogy háp-háp. aki eltéveszti kiesik. Nehezítés: A maci továbbra is játékban van, de a játékvezető bedobja a következő plüss állatot, vagyis már két állatra kell figyelni. pl. Dávidhoz érkezik a béka, és a játékvezető azt mondja: a béka azt mondja Dávidnak, hogy brek-brek,Dávid dobja tovább Zoénak, aki azt mondja közben: A béka nem azt mondja, hogy Zoénak, hogy brek-brek, hanem hogy vau-vau. És ez így folytatódik tovább. Nehezítés, bejön a játékba a következő plüss, a bárány, most már 3 állattal játszanak. Nehezítés, bejön a 4. állat is a játékba, a kis egér. Elég nagy koncentrációt igényel a feladat, aki eltéveszti kiesik.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége amikor már csak 3 vagy kevesebb ember marad, ugyanis egy embernél ha egyszerre 2 plüss van akkor már szinte biztos hogy nem fogja tudni folytatni a játékot. A kerettörténet vége, hogy az állatok olyan sokat beszéltek, hogy a végére teljesen összezavarodtak hogy ki mit mond a másiknak, így jobbnak látták ha csendben maradnak és lepihennek, mint ahogyan a játékosok is elfáradtak a koncentrációban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék után leültünk és e lmondák ,hogy nagyon vicces volt és nagyon jól szórakoztak, de nem könnyű a játék, mert nagyon kellett figyelni. Az elején direkt lassan indult a játék, de ők maguk gyorsultak be és ekkor jöttek a tévesztések Nagyon megköszöntem a játékot, mert szerintem a résztvevők nagyon ügyesek voltak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Változtatni a plüssök számán lehetne, de ez a résztvevők létszámától, illetve a korcsoporttól is függ. Ezt a játékot általános iskola felső tagozatában tudom inkább elképzelni, mert a kerettörténetet az idősebb korosztály lehet nem annyira szeretné, viszont a koncentráció és a memóriafejlesztés szempontjából a kisebbeknek nehéz a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Arra kell figyelmet fordítani, hogy legyen elég hely a játékra, illetve hogy lassan vezesse be a kerettörténetet, hogy a szabályokat meg lehessen jegyezni.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Arany Edina