JÁTÉKRA FEL!

Tóthné Mucsi Ibolya: Csoportbontó (mamut, kardfogú tigris, őspocok)

  1. A játék neve, címe: Csoportbontó (mamut, kardfogú tigris, őspocok)
  2. A játék pedagógiai célja: Hangulatteremtés az első osztályfőnöki órán. Az új 5. osztályomban a párképzés, együttműködő képesség megfigyelése.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az iskolaudvar szabaddá tétele (rossz idő esetén a tanteremben kellő tér biztosítása)
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: nincs különösebb kellékigény, a burkolólapok által biztosított vonalakat használjuk a sorok helyének és elválasztó vonalnak
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Az esetlegesen útban lévő udvari padok elpakolása. Rossz idő esetén a tantermet átrendezni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: székek, padok elpakolása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Megkérdezem ismerik-e a kő, papír, ollót. Bemutatom a játékban szereplő ősállatok hangjait és mozdulatait
  17. A játék menete, játékszabályok: A kő, papír, olló játékkal párhuzamba állítva ismertetem a játékot. A három karaktert bemutatom: -A mamut ormánya az egyik kéz, a másik a füle – a kardfogú tigris karmát, fogát mutatja – a pocok olyan kicsi, mint a gyerekek ökölbe szorított keze. A tigris fél a mamuttól, hogy a farkára lép, a pocok a tigris szagától, a mamut a pocoktól. Megkérem a játékosokat, mutogassuk el mindhármat. Kérem a gyerekeket álljanak párba és játszanak. (páratlan játékos csatlakozott, így a páratlan mellé beálltam). Pár játék után megkérem őket, a párosok egyik tagjai álljanak elém fel egyvonalban, a burkolólap vonalára. A többiek velük szemben szintén egyvonalban, kartávolságra. Közlöm, a csoportok majd együtt választanak karaktert félrevonulva, utána ide jöjjenek vissza. Miután megbeszélték, visszaértek, közlöm, a nyertes elkaphatja a vesztest egy érintéssel, de a középső vonalon nem léphet át. A vesztes hátrafelé elmozdulhat. Felhívom a figyelmet, hogy csak érintés legyen, és ne akadályozzák egymást a mozdulatban az egymás melletti játékosok. Hármat számolva indítok. Több fordulót is játszottunk.
  18. A játék lezárása: A játékot, mint játékvezető lezártam. Közöltem, hogy párban bármikor játszhatják szünetekben, illetve az osztálydélutánon, ha megtetszett.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszöntem az együttműködést. Megdicsértem a játékosokat. Kiemeltem, hogy milyen gyorsan reagálnak egymás mozdulataira.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A két csoport elválasztására lehet használni, hogy bizonyos számú páros játék után kik a győztesek és vesztesek (döntetlen esetén újabb játék dönti el.) Biztosítva őket, nem jelent problémát, ha veszítettek, mert a győztesek és vesztesek csapata is ugyanazt a feladatot kapja, válasszanak együtt karaktert Bármely más vicces hármas, melyet karakteres mozdulatokkal lehet mutatni
  21. A játékvezető speciális feladatai: Meg kell győződni, minden játékos felismerhetően mutatja-e az ősállatokat. A két soros vonalnál meggyőződni róla, kartávolságban állnak-e a játékosok.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az utolsó órában a játékban felszabadultak a napi iskolai terhek után, örömmel játszottak. A játék elején nem csatlakozó két tanuló is a végére csatlakozott a játékhoz
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóthné Mucsi Ibolya