JÁTÉKRA FEL!

Tóthné Tibolt Nóra: Misi Mókus ismerősei (Bumm játék átalakítása)

  1. A játék neve, címe: Misi Mókus ismerősei (Bumm játék átalakítása)
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Helycsere és mozgások közben figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín alkalmas legyen arra, hogy körben állva biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közösen elolvastuk a Misi Mókus kalandjai című könyvet, így ismerik a játékban résztvevők a szereplőket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ismerjük Misi Mókus kalandjait. Idézzük fel közösen a történet szereplőit. Közülük néggyel fogunk most játszani.
  17. A játék menete, játékszabályok: Alakítsunk kört! Be fogok állni a kör közepére. Akire rámutatok, az egyik szereplő nevét mondva, az leguggol. A két szomszédja az állatnak megfelelő mozgást végez. Ha azt mondom, hogy Misi Mókus, akkor a a guggoló gyermek mellett állók hármat ugrálnak páros lábon, helyben. Először ezt próbáljuk ki!… Néhány játék után új szereplő érkezik a történetből. Ha Bumba majom nevét hallod, akkor jobb kézzel a fejed vakarod, bal kézzel az oldaladat. Így már két szereplő nevére kell figyelni. … Harmadikként Krokó krokodil lép játékba. Ha az ő nevét hallod, kinyújtod előre a két karodat, két tenyered egymással szembe néz, s föl-le mozgatod a karjaidat utánozva a krokodil kinyíló, becsukódó szájának mozgását.. ………. Az utolsó szereplő Kacifánt elefánt lesz. Ha az ő nevét hallod, dobbantasz először a jobb, majd a bal lábaddal. Közben néhányszor helyet cserélünk.
  18. A játék lezárása: A játéknak a játék élménye és a figyelem fejlesztése a célja. A játékosok visszajelzései alapján vetek véget a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat. Megköszönöm a játékot, s megbeszéljük, hogy érezték magukat, mit tanultak a játékból.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot pl. az Állatok Világnapja alkalmából is lehet játszani, sőt keresni lehet más állatokat, akiknek vagy a mozgását vagy a hangját lehet utánozni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok fokozatos ismertetése. Ha egy szereplővel jól megy, akkor jöhet a következő. Ha minden szereplőt bevontunk, s begyakoroltuk a mozgásokat, akkor fokozható a tempó.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóthné Tibolt Nóra