JÁTÉKRA FEL!

Perényi-Szente Anita Jolán: Gyémántvadászat

  1. A játék neve, címe: Gyémántvadászat
  2. A játék pedagógiai célja: Aktív kikapcsolódás Közösségi szellem erősítése Játék fontossága serdülőkorban Konfliktus kezelés Logikus gondolkodás Emlékezet fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1 dobókocka Gyémántok (társasjátékokból pl.: Crisis)
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Asztal , annyi székkel, ahányan játszunk.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Saját gyermekeimmel játszottam, megpróbáltam a technikai játékok világából kivonni őket, szerencsére sikerült.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet elmesélése. Gyémántok kiosztása, dobókocka elővétele.
  17. A játék menete, játékszabályok: Játék részletes leírása: Minden résztvevőnél 5 gyémánt van, a cél 10 gyémánt összegyűjtése a társaktól. Az óramutató járásával megegyezően indul a játék, a játékos dob, ha 1-et dob a haladási irányban előtte állónak ad 1 gyémántot, ha 2-es dob betesz középre 2 gyémántot, ha 3-as dob Jolly Joker eldöntheti a játékos, hogy a következő körben hányast dob (tehát nem dob, csak egy számot mond, aki 4-est dob elviszi középen lévő gyémántokat, ezek halmozódhatnak is), 5-ös dobása esetén JACKPOT a két szomszéd ad 1-1 gyémántot, aki 6-os dob megváltoztatja a játék irányát. Az a játékos nyer, aki legelőször összegyűjt 10 gyémántot. Kerettörténet, szabályok ismertetése: Columbiai gyémántkereskedők vagyunk, sajnos csak kevés gyémántot találtunk, ezért mindenki csak 5 gyémántot kapott. Az a kereskedő tud hazamenni a családjához, aki 10 gyémántot összegyűjt legelőször, ennyibe kerül a hajóút. A játéknál a kereskedők, vagyis mi az óramutató járásával megegyező irányban dobunk, aki 1-est dob a haladási irányban előtte állónak ad 1 gyémántot, ha 2-es dob valaki betesz középre 2 gyémántot, ezt az a játékos viheti el, aki a következő 4-es dobja. 3-as dobása esetén Jolly Joker helyzetben lesz részed, mert a következő dobás helyett csak egy számot mondasz, és annyit dobtál, így sok gyémántot gyűjthetsz. Aki 5-ös dob, szintén nagyon szerencsés mert a 2 szomszédja ad neki 1-1 gyémántot. Végül, aki 6-os dob megváltoztatja a játék irányát. Mindegyikünk nagyon szeretne már hazamenni, így mindenki drukkol, hogy szerencsésen dobjon, de azért nagyon figyeljünk a lehetőségekre is! Szerencsés mosolygós játékot kívánok magunknak!
  18. A játék lezárása: Záró szakasz: Gyémántok és dobókocka játékokba való visszarakása. Nagyon jót játszottunk, mindenki többször nyert, így senkit nem ért kudarcérzés. Serdülőkorban különösen nagy szerintem a gyerekek között a rivalizáció, ezért volt kellemes meglepetés ez a játék mindegyikünk számára.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret. Szerencsére minden játékos többször is nyert.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: . Megbeszéltük, hogy a következő játéknál elrejtjük a gyémántjainkat, így a többiek nem látják, hogyan állunk, még izgalmasabb lesz a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A gyermekeim könnyen megértették a feladatot, néha kellett csak mondanom, hogy most mit csinálunk.
  22. Egyéb/megjegyzés: A vizsgafeladatot a saját gyermekeimmel játszottam.Így hárman játszottunk Apuka fényképezett. Szeptember első hetében még nem volt lehetőségem az első osztályos gyermekeimmel ilyen játékfeladatot megoldani.(beszoktatás) Persze a suliban játszottunk, de leginkább óvodából ismert játékokat.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Perényi-Szente Anita Jolán