JÁTÉKRA FEL!

Ecsedy Ádám: Kockuljunk!

  1. A játék neve, címe: Kockuljunk!
  2. A játék pedagógiai célja: A matematikai alapműveletekben való jártasság elmélyítése.A szorzó-és bebnnfoglalótábla rögzítése, előhívásuk gyorsítása.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 3-6 db dobókocka, papír, toll
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: A kellékek és az asztal előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Matematika korrepetálásra, gyakorlásra szorulók
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok, elhelyezkednek az asztalnál.Ismertetésre kerül a játékszabály. Meghatározzuk a célokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden játékos egyszerre dob valamennyi dobókockával. Az előre megbeszélt játékszabályl szerint elvégzi a szükséges matematikai műveletet.Pl.add össze bármely három kocka értékét. Szorozd meg a negyedikkel, majd vond ki belőle az utolsót. Számolj hangosan! A többiek figyelnek, jól dolgoztál-e. Az így kapott összeget írd a papírra! A játékosok az óramutató járásával ellentétes sorban dobnak egymás után. Előre megállapodunk, hány kör lesz.
  18. A játék lezárása: Az utolsó kör után minden játékos írásbeli összeadással kiszámolja a szerzett pontjait. A legtöbb pontot szerzett játékos nyer.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az utolsó kör után minden játékos írásbeli összeadással kiszámolja a szerzett pontjait. A legtöbb pontot szerzett játékos nyer.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A dobókockák száma csökkenthető, növelhető a gyerekek tudásszintjének megfelelően. A matematikai műveletek közül először csak az összeadás szerepel, utána a kivonás, majd a szorzás, végül az osztás.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékosok képességeinek megfelelő homogén csoportok kialakítása.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nincs.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ecsedy Ádám