JÁTÉKRA FEL!

Banga Zsuzsanna: Keresem a szófajom-nyelvtani játék

  1. A játék neve, címe: Keresem a szófajom-nyelvtani játék
  2. A játék pedagógiai célja: Tanult ismeretek elmélyítése, kommunikációs készség fejlesztése, figyelem fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: figyeljünk egymásra, amikor helyet változtatunk nem kell kapkodni
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Szófajkártyák, csipesz, szék, takaró vagy bármilyen nagyobb anyag, babzsák vagy sima szivacs.
  12. Technikai igény: Nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín berendezése a biztonságos játék érdekében.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kellékek elhelyezése, szék letakarása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kedves gyerekek! Ma a szófajokkal kapcsolatos ismereteitekre vonatkozó játékot fogunk játszani bemelegítésképpen. (Mivel a tanulócsoport tagjai ismerik egymást, így mindenki köszönt mindenkit, majd felvezetem az adott ismétlő,gyakorló játékot.)
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok félkört v.kört alkotnak, jómagam a letakart széknél állok, amin a szivacs van. Elmondom körülírva , hogy milyen szófaj vagyok éppen, és aki a leghamarabb felveszi a szivacsot, és jó megoldást is mond, az teheti fel a szófajfára (letakart székre) az adott szófajkártyát, amit tőlem kap meg. Rossz megoldás esetén tovább folytatódik az adott kör.
  18. A játék lezárása: Aki a legtöbb jó megoldást csíptette fel, legközelebb ő lehet a kezdő körben a szófajfa őrzője, azaz átveszi egy kör erejéig a helyem.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a játékot, az együttműködést, megdicsérem az aktivitásukat. ha kevésbé volt sikeres a játék, biztatom őket, hogy legközelebb jobban fog menni, nem kell csüggedni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Helyesírási témákra, irodalmi ill. történelmi fogalmakra, kötelező olvasmányoknál szereplők jellemzésére is használható a játék, de el tudom képzelni matematika óra elejére is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ügyelek a játékosok állapotára (mentális,érzelmi és fizikai állapotukra is).
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Banga Zsuzsanna