JÁTÉKRA FEL!

Lang Ottilia: Pókos- postás

  1. A játék neve, címe: Pókos- postás
  2. A játék pedagógiai célja: A kórustábor szoros munkarendje közben a jókedv megalapozása, az önfeledt játék öröme, a szórakozás és a kommunikáció beindítása azok között, akik még nem ismerik olyan jól egymást. Ezen felül a hosszú távú célom, hogy egy stabil, megbízható, összetartó társasággá fejlődjön a kórusom.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: –
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Pénz érme és egy csomag zsebkendő.
  12. Technikai igény: A padokon kényelmesen férjen el 5-5 ember.
  13. Az előkészítés feladatai: A kellékek összeszedése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: –
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt még három bemelegítő játékot játszottunk a Kard és pajzs-ot, amivel a jókedvet már megalapoztuk. Ezután a Csapod vagy csúsztatod és a 6-os dobóssal folytattuk.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok az asztal körül ültek, én az asztal végéről elmondtam a szabályokat: – az alap szituáció a következő: a szobában van 10 db tarantula pók. Ezeket a játékosoknak egyesével kell kivinniük a szobából, mindenkinek egyet ki kell vinnie. Az a csapat, aki nyer, azok zsebkendővel vihetik majd ki( ami az asztal végén áll ), a vesztesek pedig szabad kézzel fogják kivinni pókokat! – fogják meg egymás kezét az asztal alatt, úgy, hogy az ellenfél ne láthassa – ezután a kezemben lévő pénzérmének a jelentőségét mondtam el: ha fej, akkor semmit nem kell tenni, ha viszont írás, akkor kézszorítással jelezniük kell sorban egymás után, hogy az utolsók kapják el gyorsan a zsebkendőt! ( Csak az első két ember figyelheti az érmét) Aki elkapja a zsebkendőt az nyer és az első helyére ülhet! Amikor visszatér az eredeti első ember a helyére, akkor vége a játéknak és az a csapat nyert! – ha véletlenül „fejre” is elindul a sor, az utolsó embernek kell visszaülnie az első helyére!
  18. A játék lezárása: A csapatok a négy játék folyamán mindig ugyanazokból a tagokból álltak. A játékok úgy alakultak, hogy mindenki valamelyik játékban,ezért mindenki jó érzéssel távozott.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mivel a játék célja egy vidám, kellemes 20-25 percnyi együttlét volt, én úgy érzem ill. a visszajelzésekből is azt kaptam, hogy jól érezték magukat, önfeledten tudtak nevetni és nyitottabban tudtak ezek után kommunikálni egymással is!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha az asztal végére egy más tárgyat rakunk, akkor tulajdonképpen a variációk sora végtelen. Pl. ha egy bögrét vagy vizes palackot rakunk ki, akkor egy sivatagi történet lehet.Ha viszont egy tompa ollót, akkor a vesztesnek a hajából egy nagyon picit le kell vágni!
  21. A játékvezető speciális feladatai: –
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Lang Ottilia