JÁTÉKRA FEL!

Tóth Judit: Rajzold amit mondok!

  1. A játék neve, címe: Rajzold amit mondok!
  2. A játék pedagógiai célja: Kommunikációt fejlesztő játék
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs szükség rá
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: stopper, jelző (csengő, síp, stb.), képek (páronként 1 db), rajzlap (páronként 1 db), íróeszköz (filc, toll, ceruza), asztal és székek
  12. Technikai igény: pontos stopper, asztal, szék
  13. Az előkészítés feladatai: Asztalok és székek elhelyezése. Székeket egymással háttal kell elhelyezni, valamint csak az egyik székhez van asztal beállítva. A képeken pontosan fog látszani az eszközök elhelyezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A párok kiválasztása, de lehetséges, hogy a padokat és a székeket is ők rendezzék be.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékkal a kommunikációt szeretnénk gyakorolni, még pedig úgy, hogy nem fordulhatsz szembe a társaddal. A társad csak hallja, amit mondasz. Ebből a játékban kiderül, hogy kinek milyen 1.) a memóriája és 2.) hogyan tudja átadni a társának az információt úgy, hogy a társ csak a hangját hallja. A kapott instrukciók alapján a társnak pedig le kell rajzolnia azt, amit hall.
  17. A játék menete, játékszabályok: A párok egymásnak háttal ülnek. Nem látják, csak hallják egymást. A pár egyik tagja kap egy rajzolt formát, vagy képet. Harminc másodperc áll a rendelkezésére, hogy megjegyezze a képen látott képet. Erről a képről pontos utasításokat fogalmaz meg a társának úgy, hogy a társa ezt a képet le tudja rajzolni a saját lapján. Erre összesen 90 másodperc áll a rendelkezésére. Csak 30 másodpercig nézheti és memorizálhatja a képet. Csal másfél percig adhat instrukciókat a társnak, aki azonnal rajzolja a hallottakat.
  18. A játék lezárása: Közösen megnézzük a képeket és kielemezzük az elkészült rajzokat, hogy hogyan sikerült átadni az információt. Óriásit derülve egyébként a megoldásokon..:-)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Elegendőnek tartották-e az időt? Jól érezték-e magukat? Jók voltak-e a választott képek?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Szuper volt a játék. Nagyon, nagyon tetszett a résztvevőknek. Még az is elhangzott, hogy „van még”? 🙂 Az időn változtatnék. Maradna a 30 másodperc a memorizálásra, de a rajzra 2 percet adnék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Az időre kell csupán figyelni, a résztvevők nagyon fegyelmezettek voltak, szóval nem kellett „csalás”-tól tartani :-).
  22. Egyéb/megjegyzés: 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóth Judit