JÁTÉKRA FEL!

Rakonczai Edit Magoldna: Szivárvány játék

  1. A játék neve, címe: Szivárvány játék
  2. A játék pedagógiai célja: Gyors reagáló képesség fejlesztése, színismeret mélyítése, együtt játszás örömének átélése, közösségi nevelés. Mondatalkotó képesség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: 3,5 m x 4 m középszőnyeg. A résztvevők egy asztalt ülnek körbe, egymástól egyenlő távolságra, hogy ne tudják megütni a könyökükkel sem.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Különböző színű kis csomagok, színes szalagok, kalap, színes karkötő
  12. Technikai igény: Székek, asztal
  13. Az előkészítés feladatai: Szabad tér biztosítása a szőnyegen, szalagok felkötése a jobb csuklóra, színes csomagok elhelyezése az asztalon.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A csoportszoba szőnyegének szabaddá tétele-játékok elrakása, szalagok rögzítése a csuklón, a színes dobozkák elhelyezése az asztalon, szétszórt alakzatban.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ti vagytok szivárvány ország lakói. Amilyen színű szalag van a csuklódon, az a király vagy.-pl. kék király… stb Egy huncut manó ellopta mindegyik király ékkövét, mert nagyon tetszett neki és most vissza lehet tőle szerezni, mert szeretne veletek játszani
  17. A játék menete, játékszabályok: A színes csomagok elhelyezése az asztalon. Jelre-taps, az egyik szín megnevezése, és akinek az a szín van a kezén, az gyorsan elveheti a kincset. A manó is elveheti az adott színt. Miután mindegyik kincset elvették a játék tovább folytatódik. A manónál levő kincseket megszerezhetik a gyerekek, ha a megkezdett mondatot befejezik. Egy letakart kosárban vannak a Manó kincsei. Valakit odahív, aki húz egy kincset. Amilyen színű kincset húz, ahhoz a gyerekhez fordul, akin olyan színű szalag van, és azt mondja pl. kék mint…. Ha a kék színű szalagot viselő gyerek be tudja fejezni a mondatot, övé lehet a kincs. 
  18. A játék lezárása: A játék végén a manó kap egy szivárványszínű karkötőt, amivel maguk közé tartozónak fogadják a többi játékosok.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Értékelés a játék közben is történik, hiszen az óvodás gyerekek igénylik a visszajelzést és a buzdítást folyamatosan a játék jó hangulatának megőrzése, a figyelem fenntartása érdekében. Az értékelés vonatkozik a gyorsaságra, a pontos színválasztásra, a játék szabályának betartására, a megkezdett mondatok ötletes befejezésére.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Színek számának bővítése, résztvevők számának növelése, játék lezárása közös tánccal.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Pontos, világos magyarázat, a mondat kiegészítés segítése, gondolkodásra késztetés.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Rakonczai Edit Magoldna